Avondslaapje (baby 9 weken)

<p>Hallo,</p><p>Vraagje uit interesse. Onze kleine man heeft na een week of 4/5 het nachtslapen al gevonden. Laatste fles rond 22:30 uur en na de fles slapen tot ongeveer een uur of 7/8.</p><p>Echter nadat hij uit zijn middagslaap komt (rond 16:30 uur) krijgt hij een fles en is hij wakker tot een uur of 18:30/19:00. Daarna de fles en dan kan hij  de slaap niet meer vatten tot de laatste fles (daarna weer goede nacht).</p><p>We leggen hem wel in bed en gaan na een min of 5 weer naar boven en uiteindelijk toch weer wat drinken erin.</p><p>Kan dit een sprongetje zijn of iemand andere ideeen? Juist sinds een week of 2 is het een heel ander, leuk en vrolijk kereltje. Echter de avonden heb je geen moment rust.</p><p> </p>
 
Hoi,
is hij dan jengelig of lastig? Als hij gewoon wakker en alert blijft dan is hij gewoon niet moe. Uiteindelijk gaan ze niet meer zoveel slapen als de eerste tijd. Word overdag steeds minder en dan willen ze spelen enz. Als hij wel moe lijkt maar niet toegeeft kan het werkelijk vanalles zijn natuurlijk. Maar persoonlijk denk ik dat hij zijn minimum slaap makkelijk haalt, ondanks de avond wakker zijn. Is niet direct een sprongetje, maar wel even wennen dan. Succes ??
 
Nee dan is hij wel lastig. Huilen, soms tussendoor krijsen en max 10 min stil. Vanavond sliep hij om 21:45 uur pas. Zojuist wel nog de fles gegeven en hopelijk zoals de laatste tijd rond 7 wakker. Het is gewoon echt van 19-22 uur 
 
Ok, moeilijk te zeggen, onze kleine is nu bijna 6 weken. En we hebben al veel ‘nieuwe’ dingen gehad. Zo 3 dagen achter elkaar helse kramp avonden...maar dat was echt krijsen van 21.00 na de fles tot 01.00 snachts. En je zag ook dat ze pijn had. Dus zijn we meteen begonnen met de natuurlijke remedie: annique rooibosthee. Dus ipv gewoon gekookt water maak je thee. Problem solved tot nu toe ? 
Toen kwam het moment dat ik pas na 4 avonden dat ze moeilijk was savonds en niet wilde slapen erachter kwam dat de cc omhoog mocht. Dit was voor de eerste afspraak bij het cb. Dus we wisten nog niet hoeveel ze was bijgekomen in gewicht. Maar op de flesvoeding stond bij 3,5 kilo omhoog gaan, dus heb het gewoon gedaan om te testen en het hielp supergoed. Bleek 2 dagen later op de afspraak dat ze al bijna 3700 gram was dus had ik goed beslist ?? 
nu wil ze ook vaak savonds niet gaan slapen, maar daarvan heb ik de oorzaak nog niet gevonden. Wel is ze dan gewoon stil en kijkt ze wat rond? Maar meteen krijsen zodra de speen eruit valt en dar doet ze soms zelf elke minuut. En ik zie haar gewoon keimoe worden, ogen dicht en speen eruit, en dan tóch weer ogen open en jengelen om de speen. Dus ik denk alsnog de darmpjes in lichte mate ? dat ze er wakker van word maar geen pijn ervaart.
dus een specifieke reden kan ik je niet geven eerlijk gezegd, het blijft voor elke ouder een puzzel, uniek per kind. Uiteindelijk kom je erachter. Gewoon geduld hebben en niet meteen je aanpak veranderen omdat je denkt dat je iets niet goed doet he. Gewoon goed opletten en je instinct volgen. ?succes ?
 
Wat ik wrg hemerkt heb is dat de kleine s avonds de prikkels van overdag aan het verwerken is. Ook heb ik me door het cb laten vertellen dat s avonds vaak het rust moment is geweest tojdens de zwangerschap en op dat moment kwam de kleine juist tot leven. Dit ritme kan de kleine nu dus nog hebben. Ik zou zeggen lekker de avonden knuffelen en bij je nemen. 
 
Heel herkenbaar, onze dochter is 11 weken en heeft dit ook al een week of 5. Nachten gaan super goed, ze wordt jengelig in de avond maar slaapt max half uur. Wij hebben het nu maar geaccepteerd want overdag en nacht het slaapt ze super goed. Wij proberen nu de avond fles wat te vervroegen zodat ze toch meer rust krijgt. We geven die nu om half 10 ipv half 11 ene dag gaat het beter dan de andere dag maar het is het proberen waard, succes!
 
Hoi!
Dit herken ik ook echt precies zo. Mijn dochter nu 4,5 maand en het is nu al een tijd voorbij dat ze zo in de avond aan het jengelen is. Ik wist het eerst ook niet maar ik hield haar maar gewoon bij me, lekker knuffelen en spelen. Ondertussen keek ik gewoon tv ofzo ;) 
Het gaat vanzelf over :) 
 
Onze dochter van 10 weken oud kan ‘s avonds na haar voeding van 18:00 uur ook slecht in slaap komen. Ze heeft dan zeker een uur nodig waarin ze huilt en als je niet gelijk bij haar bent om te troosten gaat krijsen en gillen. Uiteindelijk valt ze wel in een diepe slaap om vervolgens de fles van 22:00 uur slapend op te drinken en pas weer om 6:00 uur wakker te worden. Overdag slaapt zij niet goed, slechts hazenslaapjes van ongeveer 45 minuten. Wij proberen haar ‘s avonds in bedje te laten liggen en naast haar te gaan zitten en haar elke keer te troosten en speentje weer in te doen. Verder lijkt een hydrofiele doek over haar hoofdje goed te werken.
 
Terug
Bovenaan