Avondvoeding eruit?

<p>Hoi, </p><p>Onze zoon is inmiddels 4,5 maand oud. Hij drinkt al zo’n 2 maanden 5x per dag. De laatste voeding is vaak rond 23u en de eerste weer rond 7u. Om 23u moet ik hem vaak wel wakker maken, maar hij slaapt vaak meer licht. De voeding van 7u had hij altijd veel honger, hij dronk zo dik 20 minuten.  </p><p>Sinds een paar dagen drinkt hij ‘s ochtends opeens nog maar 8 a 9 minuten. Dan zit hij echt vol - hij keert zich echt af van de borst, gaat spelen. En hij komt ook niet eerder voor zijn volgende voeding. Tijdens de avondvoeding van 23u slaapt hij heel diep. Kost me echt moeite hem wakker te krijgen. </p><p>Zou het kunnen dat hij die voeding misschien niet meer nodig heeft? En van 7-7 kan doorslapen? Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>Alvast bedankt!</p>

In principe zou het moeten kunnen denk ik. Kun je het niet gewoon proberen. Hem niet meer geven en kijken hoe laat hij dan komt? Als hij dan ineens om snachts 4uur komt, dan maak je hem de volgende keer gewoon om 23u weer wakker, maar dan weet je of hij het nodig heeft of niet.. 

Ik zou hem ook niet meer wakker maken voor de 11uur voeding. Als hij om 7 uur slaapt tot ergens in de nacht en daar nog een voeding nodigt heeft is dat ook door slapen ? die nachtvoeding die zou je dan weer steeds meer kunnen rekken tot een schappelijke ochtendtijd. Vooral als hij straks (of misschien nu al?) bijvoeding krijgt, moet hij dat wel kunnen redden. Kan ook zijn dat hij later weer wat gaat veranderen of meer nodig heeft als hij gaat tijgeren en kruipen, dus het blijft passen en meten ?

Ik zou het gewoon proberen.
Ik vond het ook eng om bij  mijn  zoontje te doen. 
ik moest hem ook wakker maken voor de fles can 11 uur deze dronk hij ook makkelijk leeg dus ik dacht  die zal die nog wel nodig hebben anders komt die in de nacht.   Toch maar geprobeerd om naar 4 flessen te gaan en zn laarste rond 7 a 8 uur te geven en hij slaapt gewoon  door tot de volgende ochtend 7 uur.
Dus je kan het altijd  proberen toch?

Gewoon proberen inderdaad :) heb ik ook gedaan want onze baby was met geen mogelijkheid wakker te houden voor een fles om 23u. Die ging dus nog niet voor de helft op. Dus zijn we daarmee gestopt en hebben de rest van de flessen groter gemaakt zodat ze per dag genoeg binnen zou krijgen. Dus onze baby slaapt sinds ze 6 weken is al van 22u tot 5u. Soms wordt ze weleens tussendoor wakker met honger, dan geven we een klein flesje maar meestal slaapt ze gewoon door. Volgens ons cb gaat het erom dat ze per dag genoeg voeding krijgt, niet op welke tijden dat is.

Terug
Bovenaan