Avondvoeding

<p>Hoi allemaal,</p><p>onze dochter van 7 weken wordt met moeite wakker voor de avondvoeding tussen 22.30 en 23.30. Ik zoek tips om haar beter wakker te krijgen óf kan ik deze voeding voor nu beter overslaan? Nu krijgt ze ongeveer 5 of 6 voedingen van 120+4 (drinkt dit niet altijd op). Rond 3-7-11-15-19u.</p><p>ben benieuwd naar jullie ervaringen! </p>

Overslaan en evt andere flessen proberen te verhogen. Hier was de 'wakker voor maken'-avondfles weinig efficient, dronk ze amper van en ze werd alleen maar cranky van het wakker worden. Mogelijk slaapt ze gewoon lekker door, zou t eens testen!

Mijn dochter van 2,5 week hoort om half 11 savonds de laatste voeding te krijgen, maar moest ze ook altijd wakker maken. En dan kwam ze vervolgens daarna heel moeilijk in slaap. Nu maak ik ze niet meer wakker maar wacht gewoon tot ze zelf komt en dat is vaak 1,5 uur later (12uur dus).
Daarna valt ze gewoon makkelijk weer in slaap en komt dan om 4 uur weer. Dus ipv het schema om de 3 uur komt ze snachts om de 4uur, helemaal prima natuurlijk :) 

Als ze slaapt, lekker laten liggen en kijken hoe laat ze s nachts komt! Waarschijnlijk komt ze dan rond 24.00-1.00 uur wel.. maarja, dat zie je vanzelf. 
Ik vind het knap dat je al zo'n lekker ritme hebt bij zo'n kleintje! 
Mijm dochter is bijna 5 weken. Ze drinkt ook 120+4, maar komt overdag echt elke 2.5-max 3.5 uur voor een voeding. s Avonds krijgt ze meestal rond 23.00 de laatste. En dan s nachts komt ze rond 3.00 en 6.00 (soms eerder) Ze drinkt echt wel 7-8 voedingen. En ze is tussen 20.00-23.00 heel onrustig en slaapt dan weinig. Maar wie weet is dat over 2 weekjes ook heel anders :)

Als ze slaapt, lekker laten liggen en kijken hoe laat ze s nachts komt! Waarschijnlijk komt ze dan rond 24.00-1.00 uur wel.. maarja, dat zie je vanzelf. 
Ik vind het knap dat je al zo'n lekker ritme hebt bij zo'n kleintje! 
Mijm dochter is bijna 5 weken. Ze drinkt ook 120+4, maar komt overdag echt elke 2.5-max 3.5 uur voor een voeding. s Avonds krijgt ze meestal rond 23.00 de laatste. En dan s nachts komt ze rond 3.00 en 6.00 (soms eerder) Ze drinkt echt wel 7-8 voedingen. En ze is tussen 20.00-23.00 heel onrustig en slaapt dan weinig. Maar wie weet is dat over 2 weekjes ook heel anders :)

Waarschijnlijk komt ze als je haar laat liggen dan ietsje later wel voor een voeding. 
Op deze leeftijd al een voeding eraf halen lijkt mij wat vroeg? Misschien even overleggen bij het CB? 

Ik had hetzelfde bij mijn dochter rond de 10 weken ofzo (ze is nu bijna 7 maanden). Ik ben toen gestopt met wakker maken,  was bij haar namelijk en bijna niet te doen en ze dronk dan toch bijna niets.  Ze sliep dan rustig door tot een uur of 3. Ook wel lekker kun je zelf ook op tijd naar bed.  Op een gegeven moment kwam ze echter steeds eerder (het werd toen zelfs al half 12 ofzo) en toen ben ik weer begonnen met die voeding en die krijgt ze nu nog. Zou volgens de boekjes ook niet moeten/ hoeven,  maar die kan ze nog niet lezen ?

Ik had hetzelfde bij mijn dochter rond de 10 weken ofzo (ze is nu bijna 7 maanden). Ik ben toen gestopt met wakker maken,  was bij haar namelijk en bijna niet te doen en ze dronk dan toch bijna niets.  Ze sliep dan rustig door tot een uur of 3. Ook wel lekker kun je zelf ook op tijd naar bed.  Op een gegeven moment kwam ze echter steeds eerder (het werd toen zelfs al half 12 ofzo) en toen ben ik weer begonnen met die voeding en die krijgt ze nu nog. Zou volgens de boekjes ook niet moeten/ hoeven,  maar die kan ze nog niet lezen ?

Terug
Bovenaan