Avondvoeding

<p>Ik heb een vraagje. Mijn dochter is 10 weken en drinkt 150/5. Flessen gaat bijna altijd leeg. <br />Wij voeden op verzoek, maar er zit over het algemeen 4 uren tussen. Soms drie, soms 5. Nu heeft zij 8 uur de laatste fles gehad en slaapt ze lekker. Sinds 2 nachten ook redelijk door! Van de week sliep ze van 21-5 en vannacht van 00-06 uur. Ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor de ‘laatste’ fles omdat deze altijd op een ander tijdstip is. Nu dus om 8 uur gegeven, en ze kan dus zomaar doorslapen tot een uur of 2,3,4. Nog niet echt een pijl op te trekken. Ze kan ook nog om 1 uur komen. Mijn vraag is, kan het kwaad dat ze zomaar 8 uren zonder voeding zit op deze leeftijd? Soms is het lastig als ze nog niet een ritme heeft van bijv 7,11,15,19,23. Maar zoiets komt vanzelf als ze de nachten goed blijft doen. <br />Oja, gister had ze ook om 20.00 uur de fles maar kreeg ik haar niet in slaap dus 23.30 nog een fles gedaan. Soms slaapt ze dus meteen in en soms lukt het totaal niet..  Ik merk wel dat als ze langer slaapt, dus 6+ uren, ze overdag wat eerder wil drinken dan de vier uur. Dus na bijv 3 uur al, omdat ze snachts een voeding mist?</p>

Hi,
Onze dochter is ook 10 weken. Wij hebben het ritme 7,11,15,19,23 er wel vort inzitten. We hebben haar alleen nu voor de eerste keer in bedje op de slaapkkamer. Ze huilt niet maar slaapt ook niet. Dus ik ben benieuwd wat ze gaat doen straks.. Maar als ze wel zou slapen zou ik haar zoiezo wel wakker maken voor de laatste fles. Ze krijgt ook 5 x 150, gaat ook bijna altijd op. Maar ik vind haar nog te klein om de laatste voeding eraf te laten. Ze krijgt de laatste fles dus meestal tussen 23.00 en 23.30 ergens en slaapt dan tot 07.00, soms is ze wat eerder wakker maar is met het speentje goed op te lossen. Wij hebben ook een dochter van 21 maanden en bij haar hebben we de laatste fles er pas af gehaald rond een maand of 4/5 zoiets. Ze moeten er nu nog echt van groeien denk ik. Groetjes!

Hi,
Onze dochter is ook 10 weken. Wij hebben het ritme 7,11,15,19,23 er wel vort inzitten. We hebben haar alleen nu voor de eerste keer in bedje op de slaapkkamer. Ze huilt niet maar slaapt ook niet. Dus ik ben benieuwd wat ze gaat doen straks.. Maar als ze wel zou slapen zou ik haar zoiezo wel wakker maken voor de laatste fles. Ze krijgt ook 5 x 150, gaat ook bijna altijd op. Maar ik vind haar nog te klein om de laatste voeding eraf te laten. Ze krijgt de laatste fles dus meestal tussen 23.00 en 23.30 ergens en slaapt dan tot 07.00, soms is ze wat eerder wakker maar is met het speentje goed op te lossen. Wij hebben ook een dochter van 21 maanden en bij haar hebben we de laatste fles er pas af gehaald rond een maand of 4/5 zoiets. Ze moeten er nu nog echt van groeien denk ik. Groetjes!

Hallo,
Onze dochter is inmiddels 14 weken en wij zijn ongeveer 4 weken geleden begonnen met invoeren van een ritme. Wij hadden ook iedere dag andere tijden (de dag begon wanneer zij wakker werd en dan iedere 4 uur ongeveer de fles) ik maakte haar in het begin ook niet wakker voor een avond fles. Sinds wij haar rond 22.30 a 23.00 uur wakker maken voor een fles slaapt ze de hele nacht door. Ze wordt meestal tussen 7 a 8 uur wakker en dan proberen we rondom de tijdstippen 11-15-19-23 de fles te geven. Ze is sindsdien ook veel minder huilerig!
Soms moeten we haar trouwens wel in de ochtend wakker maken zodat we in het ritme blijven. Was in het begin niet fijn maar wij hebben er een rustigere baby voor terug gekregen!

Wij zijn toen onze zoon 9 weken was, gestopt met de fles van 23.00 uur omdat hij amper wakker te maken was.  Volgens de kinderarts mogen ze vanaf 8 weken oud (en 4 kg+) maximaal 12 uur zonder voeding.. Onze zoon is nu 3 maanden en krijgt om 19.00 uur de laatste fles en slaapt dan de hele nacht door. Hij groeit ook gewoon goed volgens de curve.. 

Hoi,
Onze zoon is 11 weken en gaat eigenlijk precies hetzelfde als bij jou. Nu zit hij denk ik in een sprongetje dus vraagt hij veel meer aandacht / slaapt slechter / wil meer drinken maar 'normaal' slaapt hij heel vast tussen 19-20 en 1-2-3(-4?). Wij maken hem ook niet wakker voor de laatste fles, hebben wel de voeding opgehoogd (180x6). Drinkt ie lang niet altijd leeg maar dan weet ik in ieder geval wel dat we genoeg aanbieden. Heb wel eens gelezen dat er ook baby'tjes zijn die de avondfles eerder laten vallen dan de nacht fles. Wij laten het dus zo.

Onze dochter is 12 weken en krijgt 5x150 om 7/11/15/18/21uur. De laatste dus om de de drie uur. Als we haar later dan 21u de fles geven is ze zo slaperig dat ze bijna niet wil drinken. Dit is een fijn ritme  en we gedijen er wat z'n alle goed bij ?
Moet wel zeggen dat ze van 20tot21 ook een slaapje doet en dan flesje en meteen weer verder slaapt. Soms denk ik wel eens als ik haar om 20u de fles geef dan slaapt ze ook. Maar nu nog wat te vroeg. Ze moet eerst alle flesjes goed leegdrinken.

Terug
Bovenaan