Avondvoeding

Hallo allemaal,

Vraagje mijn dochtertje is nu 13 weken. Sliep vrij snel door( super luxe natuurlijk) maar nu sinds een weekje zijn we begonnen met naar bed gaan tussen 19.00 uur en 20.00 uur en maken haar dan wakker voor de laatste voeding. Maar komt nu in de nacht ook weer. Lijkt dan ook echt honger te hebben. Zou dit een sprongetje kunnen zijn? Kan ze hier aan wennen?
 
Hier sliepen beide jongens ook vanaf 4 weken oud door 
De 1e maakte we rond 22u wakker voor een voeding. Mijn jongste (nu12w) kreeg deze fles vanaf 8w niet uit omdat hij telkens in slaap viel. Bij hem heb ik nu telkens gerekt met voeding. Zijn schema: 7u, 12u 17u en 22u. Telkens 180+6. Hier redt hij het goed op 
Elk kindje is anders, je moet ff afstellen op de behoefte en jouw slaapbehoefte haha. Als je de luxe hebt om de schuiven met de laatste fles vooral proberen.
Overigens gaat de kleine ook gewoon om 18:30/19u naar bed, soms wordt hij zelf wakker romd 21:30/22u. Anders maken we hem wakker.
Liefs
 
Doorslapen komt en gaat helaas... Ik zou haar niet wakker maken voor de laatste fles, en wachten dat ze zei of komt in de nacht, aangezien ze alsnog komt... En misschien is het gewoon even een fase van een aantal weken en valt die voeding daarna weer weg...
 
Doorslapen is helaas geen garantie voor de toekomst. 
Je kan testen met de late avondvoeding. Voor sommige kindjes werkt die heel goed. En voor andere kindjes werkt het beter om ze te laten liggen en ze gewoon in de nacht te laten komen. Zeker als ze toch al gewoon elke 3 uur komen. Maar dat laatste is met 12 weken ook heel normaal gedrag. Je kindje kan net in een groeispurtje of ontwikkeling zitten waardoor het echt weer even nodig is. Er komen wel weer betere tijden. 
Overigens als je ritmes aanpast is het het beste om dit even een week of 2 vol te houden. Het kan zijn dat ze na een tijdje wennen wel die ruk vanaf de avondvoeding maakt. 
 
Terug
Bovenaan