avondvoeding

Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraagje aan alle andere (ervaren) moeders.

Mijn zoontje wordt aanstaande maandag 5 maanden en heeft eigenlijk altijd al meer gegeten dan het standaard patroon volgens het cb.
Nu krijgt hij zijn laatste fles om 23.00 uur. Hij krijgt dan 240 cc. Overdag krijgt hij 200 cc.
Voorheen sliep hij hier heel goed op door en moesten we hem wakker maken 's ochtends voor zijn voeding, anders bleef hij gewoon slapen.
Nu wordt hij steeds vroeger wakker. Dit begint al rond 5.00/5.30 uur. Met veel geluk kunnen we hem soms met een speentje terug in slaap krijgen tot 7.00 uur maar vaak ook niet meer en moet hij toch een flesje.
Ik heb dus het idee dat hij niet meer genoeg heeft aan de late fles van 240 cc.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee wat ik hem dan kan geven.
Van sommige mensen in mijn omgeving hoor ik dat ik iets moet toevoegen aan zijn fles. Maar wat dan?

Wie heeft er advies voor mij?

Groetjes,
Claudia

hoi,

je zou een paar schepjes rijstebloem door zijn laatste fles kunnen doen?
een ander vraagje; krijgt hij al fruit of groentehapje? misschien is hij toe aan ander voedsel.
nog een ander vraagje is of je hem voor de fles van 23:00 uur wakker maakt, wij deden dit nl. wel, en sliep daarom ook niet de hele nacht door. het advies dat wij kregen was om hem te laten slapen en tot onze verbazing sliep hij vanaf die dag de hele nacht door tot 07:00 uur. Misschien een idee om dit te proberen.

groetjes mama van Sem

Hoi,

Hoe werkt dat dan met die rijstebloem? Moet ik dan minder melk aanmaken of hoe moet het?
Hij krijgt nu een half potje fruithapje sinds een paar dagen. De groentehap ben ik nog niet mee begonnen. Zou dat al kunnen?
We maken hem meestal wel wakker voor de fles van 23.00 uur. Eerst deden we dat niet maar dan wordt hij toch rond 24.00 uur wakker. Dus dat maakt niet zoveel verschil uit. Ik heb wel sterk het vermoeden dat hij de flessen melk verschrikkelijk beu is en echt toe is aan ander voedsel.

Groetjes, Claudia en Luca

Hoi,

Onze zoon is een ontzettende trubbelhen geweest met doorslapen en de flessen.
Met hem heb ik ook periodes gehad dat hij, hoe later hij zijn late fles kreeg, hoe  eerder hij wakker was. Wij hebben ook weken gehad dat hij rond half 6 wakker werd en perse een fles wilde. Ik heb hem die altijd maar gegeven omdat hij daarna altijd wel weer lekker ging slapen.
Hij is nu 10 maanden en zit nu eindelijk op 3 flessen per dag.  
Hij krijgt de laatste rond 7u half 8 en slaapt dan meteen maar is met periodes heel vroeg wakker en dan weer weken rond 7u half 8.    
Ik zou dus zeggen, gewoon doen. Ik weet dat het lange dagen zijn maar uiteindelijk komt het echt allemaal goed.

Tina en Seb

Hoi Claudia,

Als je rijstebloem in de fles doet, hoef je niet minder voeding te maken.
Je maakt gewoon het aantal cc voeding die je altijd maakt, en voegt daar een paar schepjes rijstebloem aan toe (op het pak staat precies hoeveel).
Als je rijstebloem pap gaat geven heb je wel een pap of 123 speen nodig.
Zelf gebruik ik voor mijn dochter de avent fles met de 123 speen van avent.

Ik ben bij Felina met 15 weken begonnen met fruit, en bij 17 weken met groente.
Inmiddels is Felina 20 weken en eet een heel potje fruit en een heel potje groente.

Ons schema s als volgt:

06:30 fles 200cc
10:30 fles 200cc
13:30 fruithapje
16:00 fles 200cc
17:30 groentehapje
20:30 fles 230cc + 4 schepjes (gewoon de maatschepjes  van de voeding) rijstebloem.

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)

hoi hoi,
ik zou als ik jou was wat rijstebloem (nutrix) erdoor doen.
zo maak je er dus een pap fles van.
dit deed ik ook met mijn dochtertje.
en meestal slapen ze er een stuk beter op.
je maakt gewoon de fles klaar met de hoeveelheid wat je altijd maakt met de laatste fles en dan doe je er een paar schepjes rijstebloem bij in.
hou wel even in de gaten dat de voeding hierdoor een stuk dikker is dan normaal en er dus een andere speen op moet met een grotere gat.
ik hoop dat dit duidelijk is zoals ik het heb omschreven.
en dat je kleine hierdoor weer langer gaat slapen
succes ermee
groetjes anja

Terug
Bovenaan