B-streptokokken in urine

<p>Vorige week zijn we er bij toeval achter gekomen doordat ik dacht een blaasontsteking te hebben, dat ik de B-streptokokken on mijn urine heb. Tijdens andere urinekweken is dat nooit omhoog gekomen. Nu krijgen we het advies om in het ziekenhuis te bevallen, maar is niet verplicht. Er is 1% kans dat de baby ziek kan worden. Vroeg mij af of er van jullie ook dit hebben en wat jullie doen met het advies. Wel of niet bevallen in het ziekenhuis.</p>

Geen ervaring mee maar zal zeker als t aangeraden wordt om in het Z-H te bevallen dat ook te doen.. liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb dat bij beiden zwangerschappen gehad, bij mijn dochter had ik ook nog eens langdurig gebroken vliezen dus moest ik in het ziekenhuis bevallen aan een antibiotica infuus en kreeg de kleine drie dagen preventief antibiotica, bij mijn laatste zwangerschap werden ook de streptokokken vastgesteld en had ik in het ziekenhuis moeten bevallen voor de zekerheid, alleen ging mijn bevalling zo snel (toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm en vijf kwartier later lag hij al op mijn buik) dat hij dus toch thuis geboren is, toen moesten we alsnog meteen naar het ziekenhuis voor 24 uur observatie ivm de streptokokken dus ik zou zeker liever in het ziekenhuis bevallen. Een klein uur na je bevalling met maxi cosi en al de auto in was niet echt prettig.. 

Ik heb t ook gehad bij mijn vorige zwangerschap. Ik moest toen in het ziekenhuis bevallen en kreeg tijdens de bevalling antibiotica. Uiteindelijk heb ik een keizersnede gehad omdat de kleine een sterrenkijkertje was. Dus had de antibiotica niet gehoeven achteraf. Ik zou wel in het ziekenhuis bevallen als ze dit adviseren.

Ik heb dit ook gehad en adviseer je ook in het ziekenhuis te bevallen. Als er zich dan extra complicaties voordoen en je baby het moeilijk heeft tijdens de bevalling of direct na de geboorte dan staat er zowiezo een team artsen klaar. En dat is fijn. Ik spreek uit ervaring 

10 dagen geleden bevallen met antibiotica pomp vanwege de streptokok b. Als je kleintje onderwrg naar buiten besmet word, kan dit hele nare gevolgen hebben. Ik zou het risico niet nemen en je merkt zelf niets van die pomp. Je moet wel 24 uur ter observatie blijven maar ja, je kleintje word elke 4 uur gecheckt op ademhaling en nog 2 dingen die ik niet meer weet haha 
Ik vond het niet echt leuk om te moeten bevallen aan de pomp en vooral de 24 uur observatie niet maar liever dat dan een ziek kindje.. 

Bij mij is het ook vastgesteld na een urinekweek. Volgens de huisarts moet ik in week 32 (ben nu 26) een extra uitgebreide kweek laten afnemen om vast te stellen hoeveel ik nou precies bij me draag. Na aanleiding van die uitslag geeft de verloskundige een advies over thuis of in het ziekenhuis bevallen. Ik heb nog niks gehoord over dat als ik thuis zou bevallen daarna nog naar het ziekenhuis zou moeten voor observatie. Zij had het erover dat de richtlijnen vorig jaar helemaal zijn veranderd en dat dit nu de richtlijn is. De assistente van de huisarts was bij mij hier ook niet van op de hoogte want die vertelde mij direct dat ik een medische indicatie had en persé in het zh moest bevallen. 

@suuzels bij mij is de VK ook niet opdringerig dat ik persé naar het ZH moet. Als het goed is moet ik ook nog een x een kweek laten doen. Vandaar dat we er nog niet erg uit zijn met wat we gaan doen. Bij ons heeft ze ook niet gezegd dat ik als ik thuis beval uit eindelijk nog naar het ZH moet voor observatie. Denk dat wat jij zegt de regels veranderd zijn. 

Terug
Bovenaan