baaldag

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Allereerst iedereen die zwanger is van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan!!!!!!!!

Voor alle anderen die hun NOD hebben ik Duim voor jullie, veel suc6

En nu, tja sorry ik moet effe zeuren.
Ik baal er onderhand van, nu het er op aan gaat, kan ik niet meer wachten. Ik weet eigenlijk moet ik niet zeuren. Maar ik kan er niets aan doen. Ik wil al heel lang graag kinderen. Na ons trouwen naar de dokter. Toen kreeg ik te horen lijkt me niet verstandig met deze gezondheids problemen.Balen maar waar. Toen een maagband operatie, en toen was het, minimaal een 1 jaar niet zwanger raken.Nu zijn we ruim 1jaar en 7 maanden getrouwd, en 25 maart ga ik op controle voor mijn maagband. Dan hoor ik of ik mag stoppen met de pil. De dokter heeft het min of meer al toegezegd, dus!!!
Wel ben ik nu met foliumzuur bezig, is tenminste iets in de goeie richting.

Nu ga ik volgende week op kraam bezoek bij een kennis, leuk, maar toch steekt het. Verder hoorde ik van de week dat een ex collegaatje zwanger is. Nu al !! ik gun het natuurlijk iedereen. Maar ik wil nu eindelijk ook eens voor het echie!!!

Hebben sommige van jullie dat ook, dat het steekt, als er iemand in je omgeving zwanger is. Of ben ik niet normaal !!!!

Bedankt dat ik effe mocht zeuren

Veel liefs Doortje

hoihoi
dat is helemaal niet erg hoor dat je wil zeuren,er is altijd wel iemand die met je meeleeft.Ik las je stukje net en vond meteen dat je toch ook wel een goede reden hebt om te zeuren.Een maagband lijkt me geen pretje.
Heb je die gekregen vanwege je overgewicht?Vonden ze dat je moest wachten omdat je te zwaar was/ben?Ik ben ook te zwaar en ik heb inmiddels 3 gezonde kinderen op de wereld gezet.
Ik moet altijd van die lunchtesten doen tijdens mijn zwangerschappen omdat ik zware babies krijg en me aan een dieet houden omdat ik dan helemaal zwaar word.Geen van mijn kinderen heeft diabetes door hun te dikke moeder en als je je aan de regels houdt tijdens de zwangerschap hoef je niet eens aan te komen omdat er toch genoeg ruimte is om te groeien haha.
Ik weet dat mensen die mij zien het ook afkeuren als zeg dat ik dat ik zwanger probeer te raken,al jhelemaal mijn huisarts maar voor de rest voel ik me zo gezond als een vis.

En ja dat het steekt als je jong babygeluk van iemand anders mee maakt ,dat is meeeer dan begrijpelijk.Maar wie weet hoe lang ze er toch mee bezig zijn geweest en misschien wel helemaal niet makkelijk.En als je straks misschien dat kleintje even vast mag houden gaat dat rotgevoel vast weg.

kop op,wie weet lukt het je snel wel.

groetjes cindy

Hoi Cindy

bedankt voor je reactie, het voelt prettig als je het effe met iemand kunt delen.
Ik was inderdaad te zwaar, maar niet zo zeer om niet zwanger te raken. Maar omdat ik ook nog eens COPD heb, en ik heb een zware rug operatie achter de rug(letterlijk en figuurlijk hi!!) Daarbij hebben ze mijn rug met staven vast en recht gezet. De dokter maakte zich daar wat meer zorgen om, als ik ook nog eens gewicht van mijn zwangerschap zou bijkomen. Verder voel ik me nu na ruim 22 kilo lichter een stuk beter, geen last meer van mijn knieën, enkels enz. Ik ga nu ook 2 keer per week sporten. Ik heb nog heel wat kilo's te gaan. Maar ik wil niet nog een jaar wachten. Dus wil ik nu een gecontroleerde baby pauze. Ik vind het namenlijk wel fijn, dat ik dan iedere maand op controle moet.
Effe een vraag, hoe snel was jij zwanger(ze zeggen dat het bij zwaardere mensen niet zo snel lukt)
En ben jij niets bij gekomen?
En over wat voor test had je het?

Veel liefs en bedankt voor je reactie Doortje
deze is voor jou

hoi Doortje,snel gereageerd!
Ik begrijp dat je inderdaad echte kwalen gehad hebt en dan is een zwangerschap erg zwaar.
Ik heb vanaf de dag dat ik zwanger was van mijn oudste dochter last van bekkeninstabiliteit,ik heb tijdens die zwangerschap tot het 4 weken voor de uitgerekende datum gewerkt.Ik moest soms kruipend uit bed komen,die pijn is nooit meer weg gegaan en mij werd toen ook geadvsieerd om te stoppen me kinderen krijgen,al helemaal om dat zij toen bijna 9 pond woog.
Ik ,eigenwijs als ik was,stikte van de pijn,en had zoiets van :ik heb nu toch al pijn ik kan net zo goed wel weer zwanger raken.Toen mocht ik dus niet zo veel aankomen in verband met zwangerschapssuiker(dit kan je overdragen op de baby) en daarom moets mijn suiker getest worden in het ziekenhuis,dan lunch je daar en dan moet telkens op verschillende tijden geprikt worden om te kijken hoeveel je spiegel schommelt(dit is dus een ltt,lunchtest)
Ik kwam toen ook bijna niets aan en na de bavalling ging er dus wel flink wat af.

Een heel verhaal.Ik ben denk ik gemiddeld een keer of 3 ongesteld en dan is het raak,dus ik vind dat vrij snel.Dus dat wat ze zeggen over dat het bij zware vrouwen langer duurt gaat ook niet altijd op.Dat zijn gemiddelden joh,misschioen ben ik nu al weer zwanger en dan ben ik het ook weer in 3 keer.Maar ,nu ben ik wel weer 5jaar ouder,en dan schijnt het ook weer langer te gaan duren.
Ik stop weer want ik blijf maar typen he?

groetjes

Hoi Cindy en Doortje,\Wat een doorzetters zijn jullie zeg!

En dan mag je volgens mij echt wel eens een baaldag hebben ( dat hebben de meeste al op een de ongi dag)

Doortje ik hoop dat je gauw het groene licht krijgt en dat je net als Cindy snel zwanger mag worden.
Kop op!

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Voel me nu een stuk beter, heb effe zitten huilen, dat lucht op. Stom he!!
En ik hoop natuurlijk dat het voor jullie snel raak is.

Veel liefs en dikke kus van dankbare Doortje

Ha Doortje en Cindy, Als ik zo even meelees zie ik dat jullie al heel veel hebben meegemaakt! Ik duim sterk voor jullie hoor! Hoop dat het snel raak is. En dat jullie net zulke gezonde kiddie krijgen als Cindy al heeft...

Zelf ben ik een lange tijd op reis geweest. We wilde toen al kiddies, maar ja, wat doe je zonder baan, in een ander land, en verder niets, en nog eens zonder juiste verzekering daarvoor!!!
We zijn nog een tijdje blijven reizen en toen we thuis waren heb ik in de lucht gesprongen toen we beide een goede baan hadden (gelijk al na thuiskomst, we waren al bijna in het buitenland aangenomen om in nederland te komen werken... hihi) Nu zijn we zo'n 5 maanden thuis. Hebben nog geen vast contract, hebben wel een huis gekocht en willen nu echt graag kiddies! In Januari ben ik met de pil gestopt, en nu is die droom al ruim een jaar zeer sterk! Maar ja, zekerheid was voor ons zeer belangrijk!
Ook al haden wij een andere rede om met kinderen te wachten, toch weet ik hoe het voelt als je al een jaar met smacht wacht.
Ik wens jullie goede gezondheid toe, en ook naar jullie kiddie...
Groetjes J

Terug
Bovenaan