Baaldagje

A

Anoniem

Guest
Hebben jullie dat ook wel is? Een baaldagje!!

In onze omgeving zijn vijf mensen in verwachting. Ik gun het hun allemaal, ben ook oprecht blij voor ze, en tegelijkertijd ben ik een beetje jaloers. Ik gun het ons ook zo ontzettend en ik merk dat ik vandaag er een beetje verdrietig onder ben.
Ik wil ook zwanger raken, een wondertje van ons twee.. Een dikke buik krijgen (die kilo's zou ik voor liefnemen) en leuke spulletjes kopen.. Tot nu toe blijft het nog bij dromen, ik hoop gauw dat onze wens vervuld mag worden!

Fijn om even mn gevoel te kunnen uiten/delen. Manlief ervaart de gevoelens anders dan ik (logisch), probeert me te begrijpen en toch voel ik me wat 'alleen'.

Ja moeilijk is dat hè? Op het moment dat je het zelf graag wil, zie je alleen maar kinderwagens en dikke buiken. Als dan veel vrouwen in je omgeving ook zwanger zijn is het soms echt even moeilijk. dat mag ook en je mag er ook best even aan toe geven. Ik weet niet hoe lang jullie ermee bezig zijn maar als jullie nog geen jaar bezig zijn, mag je wel jezelf ertoe zetten om de relativeren. Het kan immers bij jullie ook nog gemakkelijk.

Succes meid, en sterkte.... en hopelijk kan ik je binnenkort feliciteren!

Heel herkenbaar!!!! Wij vrouwen beleven dat heel anders dan mannen... Hoop echt dat we je snel kunnen feliciteren!!!!

Thx Bloempje27 voor je reactie.

Wij zijn nu een half jaar bezig. Ik denk ook nog helemaal niet dat het niet gaat lukken, heb er best wel vertrouwen in dat het gaat lukken! Maar gewoon even zo'n baaldag.. Over het algemeen lukt het me wel om te relativeren, maar vandaag even niet :-(

Ik denk dat het verlangen naar een kindje van ons twee vooral mee speelt. We hebben de wens al een jaar of twee, maar door mijn afstuderen (2e hbo studie naast mijn werk als pb'er in de psychiatrie), ons koophuis en onze bruiloft, hadden we de wens 'even' uitgesteld. Tijd genoeg gehad om te dromen, dan is het toch wel een beetje een teleurstelling dat het nog niet gelukt is.

Zo herkenbaar! De mensen in je naaste omgeving, je gunt ze het allemaal, maar je gunt het jezelf ook zo graag.

De laaste tijd heb ik al 4x gehoord dat er iemand in verwachting is van, zoals ze het dan noemen, een ongelukje.. Ja dat doet dan pijn, dan ben ik jaloers.. Zo oneerlijk is de wereld verdeelt. De een hoeft er bij wijze van niets voor te doen en de ander ja... Die andere zijn wij.

Vrouwen die zo graag een kindje willen maar waar het nog niet lukken wil.

Ja dan voel ik me jaloers en verdrietig, dan heb ik een baaldag.. En de volgende dag gaan we weer met goede moed verder en is de wereld weer zoals hij is, en met de stille hoop dat de maand erop de wereld wordt zoals hij behoort te zijn.

Wauw Mar1985, wat een mooie woorden in het laatste stukje! Fijn om het met elkaar te kunnen delen en anderen die je gevoel herkennen!

Heel erg herkenbaar helaas...
Ik weet niet wat ik er meer van kan zeggen dan de andere dames....

Liefs

Baaldagjes zijn helemaal niet erg, als je het maar weer los kunt laten. Werd er zelf echt depressief van vijf jaar geleden en kon alleen maar huilen. Toen ik uiteindelijk echt los kon laten en met het medisch traject kon beginnen in januari, was het meteen raak en hoe! Een tweeling!

Mijn advies aan jou en alle anderen die graag willen, maar langer moeten wachten dan ze in gedachten hebben, is wellicht anders dan verwacht. Ik raad jullie echt van harte aan om, als het lang duurt en je kunt het moeilijk loslaten, dan eens te gaan praten met een psycholoog. Het heeft mij zo goed gedaan! Het leert je anders denken en ik ben er ontzettend van opgeknapt. Dankzij die behandeling, kon ik vol vertrouwen en vrij van allerlei doemdenkbeelden de medische molen ingaan.

Iedereen hier heel veel succes!

Terug
Bovenaan