baan kwijt me nu mislukkeling voelen

hoi allemaal, wilde even wat kwijt.... zit vanaf week 15 in de ziektewet ivm zwangerschap. (contract zou lopen tot aug.) nu voelde ik steeds al aan dat er weinig contact van hun vandaan kwam en dat ze t ook x doorlieten schemeren van weten nog niet zeker of je contract verlengt wordt. heb elke x voorweeen en harde buiken enzovoort en moes alle stress vermijden.. heb dit ook aangegeven en gevraagd of ik deze maand al te horen zou krijgen of contract verlengt zou worden... bleef erover piekeren en stress en met die weeen geen goed idee natuurlijk. nou werd net gebeld. hoef niet meer terug te komen zelfs niet na mn verlof. zou eigenlijk eind juni weer moeten beginnen... voel me nu zwaar klote hadde allemaal rare smoesjes wat ik fout gedaan zou hebben en zelfs dingen over mijn karakter... vond dit echt niet netjes.. ze moeten me blijven betalen tot half augustus. mn man vind nu dat we geen kaartje meer moeten sturen ook wat vinden jullie voel me zwaar klote nu

Hoi Mariette,

Wat vervelend voor je! Ik werk als HR Adviseur en weet dus wel een beetje hoe dit soort dingen werken. Ik heb zelf ook een aflopend contract per 1 juli, maar ik heb goede hoop dat het verlengd wordt. Je werkgever is niet verplicht om je contract te verlengen bij een zwangerschap, maar het is natuurlijk wel netjes. Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je er al in dienst bent en wat ze tot nu toe van je hebben kunnen zien. Als die periode eigenlijk wat aan de korte kant is, kiezen werkgevers er nog wel eens voor om het zekere voor het onzekere te nemen en een contract te beëindigen. Wat natuurlijk ontzettend vervelend is voor jou in dit geval! Ik kan me voorstellen dat je je hier druk over maakt en dat het een extra zorg oplevert. Gelukkig heb je straks wel recht op een WW-uitkering, dus je komt niet helemaal zonder geld te zitten. Maar nogmaals, ik begrijp dat dit heel vervelend voor je is.. Ten aanzien van het versturen van een geboortekaartje: jouw werkgever regelt als het goed is nog wel jouw zwangerschapsverlof (uitkering) bij het UWV en zij zullen jou vragen een geboortekaartje op te sturen als 'bewijs' van de bevallingsdatum, of ze vragen jou om het rechtstreeks naar het UWV toe te sturen. Dus tsja, ondanks dat het niet voelt alsof ze het 'verdienen', is het wel belangrijk dat dat goed geregeld wordt!

Ga lekker je zinnen verzetten vanavond en iets leuks doen, dan maak je toch nog iets leuks van je dag!

Sterkte!

Blossom

Hoi, ben ook een HR-collega - eens met Blossom. Ik kom wel meer tegen dat dit gebeurt en ook dat degene die de boodschap brengt dit vaak niet goed kan. Dan ligt het meestal niet aan jou maar aan die persoon zelf of de organisatie. En als ze zo met dingen omgaan is het misschien maar beter ook dat je daar niet meer zult werken... Probeer je te ontspannen en het je niet te persoonlijk aan te trekken, dat is het nl. vaak niet. Sterkte ook!
groetjes Ingrid

Ik ben iemand die heel veel banen heeft gehad en veel vervelende situaties. Je stuurt toch geen kaartje naar het bedrijf dat je laat vallen als een baksteen, je bent veel te lief! Ik ben ook niet assertief genoeg, maar dat zou ik nooit doen! Probeer het van je af te laten glijden, je krijgt nog betaald tot augustus en daarna gewoon een ww-uitkering, ik zit nu al een paar maanden zonder werk en blijf steeds nog positief solliciteren. Wij hebben ook een kinderwens. Nooit is het het goede moment, dus pluk de dag en geniet van het zwanger zijn!!!

Sterkte en veel geluk!

Liefs Vic

Ik zou de eer aan jezelf houden en gewoon lekker een kaartje sturen.... want zeg nou zelf.... wat maakt je uiteindelijk gelukkiger... een baan houden of een kindje krijgen? Als die klein uk er is... ben je het alweer vergeten. En inderdaad.... als een bedrijf op die manier een einde aan je contract breidt!!! Ik denk dat je dan beter op zoek kunt gaan naar een ander beter baantje.. Netjes is hetniet natuurlijk, maar zo werken sommige bedrijven nou eenmaal.

Succes meid, en geniet tenminste nog wat van je zwangerschap. Ik begrijp dat dat misschien nu ook geen pretje is, maar je doet het voor je eigen kleine productie ;)

liefs en succes

Lisette

Meid ik snap dat dit een zware tegenvaller is, maar voel je geen mislukkeling....
Als deze mensen kunnen leven met dat ze je in ene aanvallen op je karakter etc...dan zijn hun de mislukkeling.

Hou goed rust zodat je baby blijft zitten tot het tijd is om te komen.
Een baan komt wel weer meid.

En wat betreft een kaartje...ja ik ben zo kort door de bocht dat ik er niet 1 zou sturen.
Willen ze bewijs van je bevallingsdatum, kan je die ook krijgen via het ziekenhuis of vk of gyn.

Liefs Randy

Meid, dit ligt niet aan jou. Het is belachelijk dat het bedrijf zo met je om gaat.
Ik zou wel een kaartje sturen, zodat alles bij het uwv goed geregeld is. Dat lijkt mij het belangrijkste!

Denk er even goed over na en laat het dan los. je had het al in de gaten dus zo lekker werken was het daar niet. je hebt inkomen tot na je verlof en daarna recht op ww dus zorgen om het geld hoef je ook niet te maken. en ook wel lekker, je kan rustig een leukere baan zoeken en als dat een maandje langer duurt heb jij een maandje extra met de kleine. nu gaat het om je gezondheid en die van de kleine

Terug
Bovenaan