Baan wisselen tijdens zwangerschap

<p>hi Dames!</p><p>ik zit met een stresspunt op tit moment.</p><p>op 1 april ben ik aan een nieuwe baan begonnen, een waarvan ik dacht dat het perfect bij me zou passen, maar het valt echt enorm tegen.</p><p>maar... in de eerste week bij mijn nieuwe werkgever bleek dat ik zwanger ben. dus ik ben nu 15w3d zwanger.</p><p>ik zit er serieus over te denken om echt een andere baan te zoeken, maar ja... zwanger....</p><p>welke werkgever neemt een zwangere vrouw aan die in november al met verlof gaat en ook nog een maand opzegtermijn... pff</p><p>maar deze baan wordt ik echt ongelukkig van</p><p> </p><p>iemand tips?</p>
 
Ik zou de baan toch aanhouden en solliciteren terwijl je werkt. Dan direct eerlijk zijn over je zwangerschap, misschien dat een nieuwe werkgever het geen punt vindt. Ik zou het er verder niet op gokken. Hoe graag ik ook zou willen dat het anders was, denk ik dat je zwangerschap hier moeilijkheden kan geven. Tsja je bent toch zeker 3 maanden eruit, zonder complicaties.. sterkte iig!
 
Gewoon doen!!! Ik heb gesolliciteerd toen ik al 20 weken was. Dat ook gelijk gezegd in het eerste gesprek en ik ben aangenomen met een vaste aanstelling en promotie!! Ik hoorde achteraf dat ze het juist super goed vonden dat ik zo open kaart speelde. En een goede werkgever die opzoek is naar kwaliteit kijkt niet naar of je zwanger bent. Ik zeg echt doen! Je hebt niks te verliezen. Je kunt solliciteren terwijl je deze baan houd en als je niet word aangenomen blijf je gewoon daar. 
 
Ik zou inderdaad toch gewoon solliciteren, maar wel terwijl je de andere baan aanhoudt. Zo heb je toch een inkomen en het is altijd makkelijker solliciteren vanuit een andere baan dan wanneer je geen baan meer hebt ;) Ik heb zelf helaas meegemaakt dat mijn tijdelijke contract niet werd omgezet in een vast contract, mede vanwege mijn zwangerschap. Dit mag eigenlijk niet, maar ik kon het niet met bewijs hardmaken. Zo mag je ook niet afgewezen worden voor een baan vanwege je zwangerschap, dat is discriminatie en daar bestaat wetgeving voor. Gelukkig heb ik een werkgever gevonden die wél zag wat zij aan me had en ben met 36 weken zwangerschap aangenomen. Ik kon na mijn verlof beginnen en werk daar nu nog steeds met veel plezier. Op het moment ben ik bijna 29 weken zwanger en twee weken geleden te horen gekregen dat mijn contract per 1 juli zal worden omgezet naar een vast contract. Dus zo kan het ook ;)
 
Terug
Bovenaan