baar-kruk

ik moest erop van de vk omdat ik geen persweeen kreeg (en helemaal niet meer heb gehad) maar ik vond het vreselijk.. maar volgens mij is het erg persoonlijk..

Ik ben pas op de baarkruk bevallen, vond het niet echt makkelijk zitten, maar vond het toch de meest natuurlijke positie. Wel denk ik dat het heeft geholpen, ons zoontje lag in een kruinligging en was ook nog eens enorm, 36 cm hoofdje, en negen pond. De verloskundige had niet verwacht dat hij zo snel geboren zou zijn (26 min. persen). Ik denk dat dat mede komt door de baarkruk. Ik zou het dus wel weer doen!!

ik wou ook graag op een baarkruk bevallen en heb er ook opgezeten, met curus leek mij dat wel een hele prettige manier.
maar uiteindelijk toch gewoon in bed op mijn rug bevallen (wat ik tijdens de cursus een onmogelijk houding vond).
maar toen erg prettig, het wou gewoon niet op die kruk helaas. veel mensen zeggen altijd dat ze zo of zo willen bevallen maar het is altijd maar de vraag of het lukt, dus gewoon proberen en anders een andere houding.
veel succes.
veroeska en tygo

Het schijnt wel de meest natuurlijke huoding te zijn voor een bevalling. En de zwaartkracht helpt ook een handje mee. Altijd prettig op zo ´n moment lijkt mij. Wat ook fijn is, is dat je partner wat actiever mee kan werken. Doordat die achter je zit voelt hij iedere wee opkomen en kan dan ondersteunen.
Maar inderdaad, het gebeurt ook wel dat je van tevoren iets wil en op het moment zelf helemaal omdraait en iets totaal anders. Ik zou zeggen hougewoon de mogelijkheden open.

Terug
Bovenaan