Baarkruk ervaringen/interesses

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik lees veel voordelen over de baarkruk. </p><p>Zijn er nog meer mensen geintreseerd? En vooral zijn er mensen met ervarigen hiermee?</p><p>Het klinkt heel logisch.. ben benieuwd. </p><p>Liefs. </p>

Hoi hoi

Ik ben bij mijn eerste bevallen op de baarkruk.
Ik heb het als heel prettig ervaren. De zwaartekracht helpt je, naar mijn gevoel, beter mee.
Op bed kon ik niet goed ontspannen en op de baarkruk ging het een stuk makkelijker. 
Bij de 2de zou ik er zelf weer graag gebruik van maken.

Groetjes! 

Hi, 
Ik ben vorig jaar ook op een baarkruk bevallen en vond het ook erg prettig! Voor zover een bevallig prettig kan zijn natuurlijk.. 
Ik heb geen idee hoe het is om liggend te bevallen maar dit voelde heel logisch en natuurlijk. Wat ik ook een hele fijne bijkomstigheid vond, is dat mijn partner hierdoor een soort van mee kon helpen. Hij moest namelijk op een stoel achter mij gaan zitten en ik leunde tegen hem aan waardoor het heel intiem was en je het gevoel had dat je het samen deed. Wel moet je bij een baarkrukbevalling heel goed naar je verloskundige luisteren. De kans op uitscheuren is namelijk iets groter omdat het sneller gaat (of kan gaan) en zij kan je daarvoor proberen te behoeden. 

Mocht ik ooit in blijde verwachting raken van een tweede dan wil ik zonder twijfel weer op een baarkruk bevallen. 

succes met je voorbereidingen! 

Ik vond de baarkruk helemaal niets. Het zit enorm hard. Tijdens het persen lag ik uiteindelijk op bed. Je kan tijdens de bevalling gewoon proberen of het wat voor je is.

Ik ben begonnen met persen op de baarkruk, ik vond dat erg fijn. Mijn man kon achter me zitten en me zo ondersteunen. Ik moest alleen de laatste 10 min op bed persen, omdat de hartslag van mn dochter steeds daalde. Het persen op bed vond ik veel vervelender dan op de baarkruk dus wat mij betreft is de baarkruk zeker een aanrader. 

1ste bevalling meegemaakt op een baarkruk, en vond het helemaal geweldig! Helaas mag ik niet meer op een baarkruk bevallen omdat ik medisch ben maar ik raad je zeker een baarkruk aan ook omdat eventueel je partner achter je kan zitten en mee kan doen. 

Ik heb even op de baarkruk gezeten tijdens de bevalling, maar omdat ik enorm veel last van mijn bekken/stuitje had was het een regelrechte ramp. 

Vooraf had ik het idee dat ik heel graag wou gaan bevallen op een baarkruk maar op het moment van me bevalling vond ik liggen toch een stuk prettiger dus ben ik uiteindelijk toch op bed bevallen.
Ik denk dat je zo iets vooraf best moeilijk kan beslissen, op dat moment weet je pas waar je je echt fijn bij voelt.

Terug
Bovenaan