baarkruk

Hoi

Het is mij   goed ' bevallen ' .
Natuurlijk was de bevalling eigenlijk een hel, maar goed die baarkruk maakte het ietsje gemakkelijker. De zwaartekracht werkt namelijk mee, dit voelde voor mij ook als de meest natuurlijke houding.
Wel moest ik (en de meeste vrouwen denk ik) het allerlaatste stukje op het bed doen ivm eventueel uitscheuren of wanneer er een knip aan te pas moet komen. Ze kunnen het namelijk beter op bed zien en het is handiger om in te grijpen. Maar dat was ook echt het laatste stukje (ik liep dus met het hoofdje tussen mijn benen...  naar het bed, was wel een beetje gek. Ik kon ook eigenlijk niet lopen, ze hebben me 'gesleept'.
Ik had namelijk twee verloskundigen (de gene die de eerste keren die nacht steeds kwam, had een afspraak dus had ze haar collega gebeld, maar uiteindelijk hebben ze het samen gedaan, vond ze toch wel zo leuk). Ook was er een leerlingverloskundige.
Vervolgens kwamen er twee kraamverzorgsters binnen wandelen om te assisteren bij de bevalling. De ene kraamverzorgster was net gediplomeerd en had nog niet zelfstandig een bevalling gedaan, zij werd begeleid.
Dus een heel team, maar wel fantastisch!
Maar goed je vroeg om de ervaringen op de baarkruk en nu ben ik een heel eind afgedwaald!
Ik raad het je dus echt aan!

Groeten Titiana

Hoi Greet! Tijdens mijn bevalling (vanaf het moment dat ik mocht persen)  heb ik twee keer op de baarkruk gezeten. Vantevoren leek me dat een prettige, natuurlijke manier van bevallen, dus heb ik de vk gevraagd om de baarkruk mee te nemen. Ik vond het erg prettig, moet ik zeggen.'t Is net of je op de w.c. zit waardoor het persen  makkelijker ging. Halverwege het persen (het schoot niet op) moest ik van de vk even op bed leggen zodat ze kon voelen tijdens de weeën. Daarna wilde ik toch weer op de baarkruk. Maar ik was zo moe geworden, dat ik niet meer lekker zat.M'n benen trilden en ik voelde de rand van de baarkruk in mijn billen. Dus hup..ik weer het bed op, waar uiteindelijk mijn dochtertje is geboren (met de knip! Dus het is maar goed dat ik al op bed lag!) De navelstreng zat om het nekje van mijn dochtertje, waardoor ze niet echt verder kwam. Als dat niet het geval was geweest, dan was ik waarschijnlijk op de baarkruk bevallen (raar Titiana dat je met het hoofdje tussen je benen van de baarkruk afmoest...het grootste gevaar voor inknippen is dan toch al geweken???).
Ik vind de baarkruk zeker een aanrader; je moet het gewoon maar proberen (je weet vantevoren tóch niet wat je tijdens de bevalling het prettigst vindt)

Succes!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle

hoi,

bij de tweede ben ik op de baarkruk bevallen. Het is me prima bevallen. Zoals al eerder gezegd, werkt de zwaartekracht wat mee, dus gaat het alllemaal wat sneller . Bij mij iets te snel misschien want ik ben uitgescheurd. Verder niet erg, hechten viel mee, en het geneest snel, maar wel iets om rekening mee te houden. Verticaal bevallen is een heel natuurlijke houding, omdat wij echter niet gewend zijn aan zwaar lichamelijk werk is de baarkruk om je te helpen de goede houding te vinden en te behouden. De kruk zelf is echter wel een karig iets, bij mij een soort wcbril op een kruk (pootjes), zodat je in gehurkte houding kunt bevallen. Het ziet er dus erg karig uit, maar het werkt prima. Als je echter toch lang moet persen kan ik me voorstellen dat het niet erg comfortabel zit....

groetjes steef

Hoi Greet,

Ik ben ook op de baarkruk bevallen. Het was niet echt mijn keus van te voren had gewoon gedacht op bed te bevallen. Maar ik had hele leuke beenweeen (naast mijn rug- en buik- weeen) en de vk zei al ga maar op de baarkruk zitten. Dan kan je de weeen in je benen opvangen zei ze...Na 1 perswee ben ik op bed gaan liggen maar daar kon ik helemaal niks opvangen en lag alleen te kronkelen dus hoepsa weer op die kruk. Moet zeggen dat ik het niet echt vervelend vond zitten. Mijn vriend zat achter me en die kneep ik genadeloos in zijn knieen (maar daar was later niks van te zien).
Na 3 kwartier persen floepte mijn zoontje eruit en was ik uitgescheurd, waar ik helemaal niks van gemerkt heb. Ik hoop nu wel op een bedbevalling, want ik heb heel lang last gehad van mijn spieren  die bovenin de binnenkant van je benen zitten. En echt last bedoel ik dan. Maar ja als ik weer die leuke beenweeen heb...weet ik al dat ik het nog wel een keer doe. Eigenlijk wil ik liever in een bad bevallen...Maar ja wie weet we zullen het dan wel zien.

Succes met je keuze!

groetjes Renske

Terug
Bovenaan