baarkruk

Hoi hoi,

ik had mijn vraag al voorgelegd op het bevallen forum en het juni forum, maar niet zoveel reacties gehad. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil dus waarschijnlijk op de baarkruk bevallen, omdat de vorige keer op bed geen pretje was.
Nu hebben wij net heel onze slaapkamer op laten knappen ivm rookschade van de schoorsteenbrand van de buren (dit was trouwens met mijn vorige zwangerschap ook).
En ik wil niet dat door de bevalling weer alles (bij wijze van spreken) gedaan moet worden.
Weten jullie hoe het zit met spetters tijdens je bevalling op je muren en je hoogpolige vloerbedekking.
Op bed werd alles gewoon netjes opgevangen, maar hoe zit dat als je verticaal naast je bed wilt bevallen?

Rare vraag misschien, maar dit houd me nu wel bezig.

Liefs,

Hoi,

Ik heb een deel van de uitdrijving op de baarkruk gedaan, de rest op bed. Zelf heb ik niet het idee dat het zoveel uitmaakt. Ik zou in elk geval een flink plastic kleed op je tapijt leggen (tip: een Ikea douchegordijn!) en daarop iets van absorberend materiaal. Maar misschien moet je een doorgewinterde baarkruk ervaringsdeskundige hiervoor hebben. Zomaar een gedachte: heb je wel voldoende stabiliteit op hoogpolig tapijt, met doeken etc erop? Wordt de ondergrond dan niet te zacht? Wiebelen op een baarkruk lijkt me helemaal niks...

Hoi hoi,

bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat je pas op de baarkruk mag als het hoofdje al zichtbaar is. Eerder niet omdat dat de uitdrijving weer verminderd.
Welk deel heb jij dan op de baarkruk gedaan?

Ik denk niet dat het wiebelen is, maar dat zien we dan wel weer. We hebben nog wel een plastic afdekzeil in de schuur, dus misschien pak ik dat wel.
Morgen weer naar de vk, daar kan ik ook nog even vragen hoe hun dat altijd doen.

Liefs,

Terug
Bovenaan