Baarmoeder al volgroeid maar ben pas 30 weken zwanger

Hoi,

Paar weken geleden heb ik aangegeven dat mijn baarmoeder wel erg hoog zat en heb toen aantal onderzoeken gehad waaronder screeningsecho. Ik blijk heel veel vruchtwater te hebben maar gelukkig konden ze geen afwijking bij de baby vinden.
Ook heb ik geen zwangerschapssuiker.
Wat het wel is kan de gyn. me niet vertellen. Ik was er maandag en mijn baarmoeder is al net zo groot als bij 40 weken. De baby is iets groter dan 30 weken maar niet veel.
Ik krijg nu om de 2 weken een echo om te kijken of mijn baarmoedermond nog dicht zit. Zodra die open gaat staan moet ik opgenomen worden want dan zou ik weeen kunnen krijgen en komt de kleine eerder.
Voor de rest voel ik me prima maar ben wel bang dat de kleine eerder gaat komen.

Zijn er nog meer meiden die een grote baarmoeder hebben en/of veel vruchtwater.
Ik maak me toch wel zorgen of de baby wel gezond is.

Gr. Kim
 
Hoi Kim,

Ik kan me jouw twijfels/onzekerheden goed  voorstellen. Bij onze laatste controle gaf de verloskundige aan dat mijn baarmoeder erg gegroeid was en we nu 3 weken op schema voor lopen. (ik ben nu 22 + 5 weken zwanger) Wanneer bij de volgende controle de groei van de baarmoeder nog steeds voorloopt, moeten wij ook een echo laten maken. De verloskundige zei dat dit dan is om te kijken of de baby te groot is of dat er te veel vruchtwater zit. Ook bij mij is -tot nu toe in ieder geval- ook absoluut geen sprake van zwangerschapsdiabetes en de rest is ook allemaal goed.
Wat ik op zich wel handig vind, weet niet of dat bij jou ook kan, is dat ik via de site van mijn zorgverzekering allerlei dingen op kan zoeken en ook online vragen kan stellen aan o.a. een verloskundige. (na aanmelding met je inschrijfnummer en postcode) Vraag me af of de baby eerder kan komen doordat je baarmoeder te groot is, hoop natuurlijk dat hij of zij nog een aantal weekjes blijft zitten!!

groetjes,
Jackje
 
hallo
mijn hoogte van de baarmoeder ligt ook zo`n 10 weken voor.
alleen ik heb er 2 inzitten, en vaak beval je bij een 2-ling ook rond 37 weken, maar komt ook vaak voor dat je 40-42 weken loopt, dus het kan natuurlijk wel dat jullie toch de 40 weken volmaken, denk ik.

bij mijn vorige zw ad ik ook veel vruchtwater toen was het wel 1 baby, maar ben toch pas bevallen met 39,5 weken.

groetjes manuela 25,2 weken
 
Terug
Bovenaan