Baarmoeder ligt naar achteren...

Hallo allemaal,

Maandag kwamen ze er bij mijn echo achter dat mijn baarmoeder naar achteren ligt. Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en de echo moest toch nog inwendig. De echoscopiste zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en dat doe ik dus ook niet, maar ik heb wel een vraagje.

Over twee weken ga ik naar de verloskundige, voor het eerst het hartje luisteren. Weet iemand of je dit wel zal horen als je ruim 16 weken zwanger bent en je baarmoeder dus naar achteren ligt? Ik verheug me er namelijk erg op, dus bereid me het liefst alvast voor op een eventuele teleurstelling...

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs, Monique
 
hallo monique.

het is juist goed dat je baarmoeder achter het kindje ligt hoor hoef je je niet druk om te maken.
het hartje zul je juist dan wel horen .

groetjes en succes verder ilonka
 
Hoi Monique, misschien maak ik het nu verwarrend maar bij een vriendin van me lag de bm ook naar achter en je kunt het hartje wel horen maar bij haar was het zachter en ook niet altijd hoorbaar. Met het kindje is alles goed gekomen. Het is een gezonde zoon.
 
hallo monique,
mijn baarmoeder heedr de gehele zwangerschap naar achter gelegen. ik heb een perfecte zwangerschap gehad en altijd het hartje gehoord bij de controles. de bevalling is ook prima verlopen. dus maak je geen zorgen.
 
Hoi Monique,

In mijn geval is mijn naar achter liggende baarmoeder tijdens mn zwangerschap naar voren gekomen (ik dacht eigenlijk dat dat altijd zo was) Ik heb altijd het hartje gehoord en ben nu 34 weken zwanger.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb van de echoscopiste begrepen dat de baarmoeder ook vanzelf naar voren komt en dat je dan ook een buikje gaat zien (jammer, dan pas ;-)) Was alleen heel benieuwd naar wel of niet het hartje horen, maar dan ga ik er gewoon vanuit dat ik het over twee weekjes wel ga horen! Spannend!

Groetjes,
Monique
 
pff zie ik net even dat ik wel met een hele rare zin geopend bent
hoe kan nu een baarmoeder achter de baby liggen??
zullen vast de hormonen wel zijn neem mij niet kwalijk hoor.
sorry.
ilonka
 
Ook bij mij werd bij de echo verteld dat de baarmoeder naar achteren lag en moest het een inwendige echo worden. Ze vertelde mij ook dat ik me er op voor moest bereiden dat er een kans zou zijn dat de vk het hartje niet zou kunnen horen. Gelukkig kon ze hem wel horen.
 
Terug
Bovenaan