Vandaag heb ik een baarmoeder onderzoek gehad. Dit heb ik op aandringen bij de ha voor elkaar gekregen omdat ik sinds januari dit jaar na een miskraam steeds last kreeg van mijn onderbuik in de 2e helft van de cyclus.
Vorige maand zo erg dat ik dacht zwanger te zijn. Steekjes, krampjes, noem het maar op...
Dus ik vanmiddag met knikkende knieen daar naar binnen. Mannetje was erbij. Erg aardige man die gynaecoloog!! Afijn, hij begon met een vaginale echo. Maar ook dát was alweer pijnlijk. Ja, zegt ie, ik zit ook tegen je eierstokken aan!! Aaaahhhh!!!!
Maargoed, na een 5 minuten wroeten, en voor mijn gevoel veeeel langer, kwam ie tot de conclusie dat mijn rechter eierstok een halve centimeter groter is dan de andere. Normaal hoort deze 3,5 cm te zijn. Dus hij wilde me laten prikken op hcg, ca125 (baarmoederkanker) en foeto-proteïne (eiwitgehalte).
Haha ik zit nu met heel wijze woorden te gooien maar ik zag ze staan op het formulier en heb thuis op internet gekeken wat het was. Hij heeft ook 2 uitstrijkjes gemaakt trouwens. 1 Juli krijg ik de uitslag van dit alles. Ik ben erg benieuwd. Maar die vergrootte eierstok kan dus wel verklaren dat ik soms een zeurderig gevoel onderin heb en met dé activiteit is het helemaal kl....
En.....ach die 2 weken wachten......we doen al niet anders meer dus die kunnen nog makkelijk op de stapel hoor !!
Over dit soort onderzoeken heb ik trouwens een site gevonden, dus degenen die dat interessant vinden....go for it.
www.e-gezondheid.be/guide/article_3980_538.htm
groetjes Jeannette