baarmoeder veel te hoog te voelen

Hallo allemaal,

tot nu toe ben ik alleen nog op controle geweest bij de gyn. hij voeld niet aan mijn buik maar maakt gewoon een echo. Het kindje zzach er iedere   keer goed uit en groeide prima.
nadat mij werd gevraagd of ik ook naar de vroedvrouwenschool zou willen gaan had ik meteen zoiets van prima. extra controle is nooit weg, bovendien vind ik het belangrijk dat mensen aan dit soort dingen meewerken aangezien alles geleerd moet worden.

eenmaal daar werd er vanalles gevraagd, het zelfde als bij de gyn. Toen gingen de leerlingen aan mijn buik voelen en daarna de lerares, zei kwamne uit op een zwangerscahpsduur van ongeveer 22 weken!!!! ik ben morgen pecies 17 weken.
dit kon te verklaren zijn doordat er misschien twee kindjes in mijn buik zaten maar ik heb bijna twee weken de 4e echo gehad en daar was er maar een te zien.

heeft iemand van jullie ook een "te hoge" baarmoeder tov de zwangerschapsduur??
ze vertelde me dat dit overigens helemaal geen kwaad kan.

groetjes nancy

 
Hoi Nancy,

Nou ken ik jou voorgeschiedenis niet, dus ik weet ook niet of je hier iets aan heb. Mijn baarmoeder ligt idd hoger dan dat past bij de zwangerschapsduur. Twee weken verschil zit erin. Dit is volgens onze huisarts, omdat de eerste met een keizersnee geboren is. Dan zit er littekenweefsel 'in de weg' waardoor de baarmoeder hoger komt te liggen. Maar zoals ik al zei weet ik niet of jij ooit een buikoperatie heb ondergaan ofzo. Het kan idd geen kwaad, het is alleen lastig als je verder in de zwangerschap kom.

Geniet van je zwangerschap,
Groetjes, Brenda (34w,5)
 
Hoi Nancy,

Ook ik heb een te "grote" baarmoeder. Met  9 weken was ik bij de vk en zij dacht dat ik rond de 11 weken zat. Een week later had ik een echo en bleek ik pas 9 weken te zijn. Ik heb geen idee hoe het bij mij komt, heb 1 kindje en op de gewone weg gekregen...nooit een buikoperatie gehad, dus ook dat kan het niet zijn.

Donderdag heb ik weer een echo en dan ben ik 13? weken geloof ik. Die dinsdag erop ga ik weer naar de vk en dan zal ik het eens vragen, ben wel nieuwsgierig eigenlijk..Ach hij/zij heeft genoeg ruimte he, hihi.

groetjes Renske  
 
Hoi Nancy.

Ook bij mij zit de baarmoeder erg hoog. Bij de eerste controle bij de verloskundige dachten ze ook aan een tweeling maar dat is dus niet.
De hoogte van de baarmoeder heeft ook steeds voorgelopen op het aantal weken.
Niks om je druk over te maken, alleen zal je buik ws vroeg het hoogste punt berijken, ( borstbeen). Is bij mij wel en daarom veel maagzuur!!!

Succes ermee, maak je niet druk en geniet van je zwangerschap.
Groetjes carlijn 34wk+3dgn
 
Bij mij is het zo dat ik nu bij de derde zwangerschap ook gauw een grote baarmoeder had met een klein kindje! Hij zit ook wat hoger door voorgaande keizersnedes!
(je darmen dus ook!)
Daarom zullen de hormonen ookwel invloed hebben op de grootte van je baarmoeder, en zal dat voor iedereen weer anders zijn!
Met tien weken moest ik dus al zwangerschapskleding aan...
Groetjes Mascha (22 weken ver)
 
Hai Nancy,

Dit kan heel normaal zijn hoor. Mijn baarmoeder zit ook veel te hoog.
Ik moest toen ik 10 weken was voor het eerst naar de verloskundige,zij voelde niet maar maakte meteen een echo, maar daar zat niks, ze moest een heel stuk omhoog. Daarna heeft ze het gevoelt en kwam mn baarmoeder 4 vingers onder mijn navel uit!! Terwijl het nog achter het schaambeen had moeten zitten.
Kan heel normaal zijn omdat ik van mijn 2e kindje zwanger ben. Ik vind het nu wel heel grappig want ik kan het zelf ook goed voelen en krijg ook al regelt een harde buik en dan kan ik de baarmoeder precies voelen zitten.
Wat mij wel opvalt is dat het nu niet hoger groeit, misschien groeit ie wel naar beneden.

Groetjes, Ris
 
Hoi Nancy,

Mijn baarmoeder zit ook veel te hoog. Ze hebben een echo gemaakt en kwamen erachter dat ik veel te veel vruchtwater heb en dat het kindje aan de grote kant is.
Ze hebben me nu op suiker getest maar ik denk niet dat ik dat heb want de laatste keer was mijn suiker 3,6 en dat is vrij laag.
Ik krijg a.s. donderdag een uitgebreide echo want het schijnt toch niet goed te zijn als je te veel vruchtwater hebt.
Heeft  1 van jullie hier ook last van?

Gr. Kim

 
Terug
Bovenaan