Baarmoeder voelen/fundushoogte

<p>Hallo allemaal, ik ben aanstaande woensdag 15 weken zwanger..:)</p><p>ik lees overal dat je je baarmoeder al moet kunnen voelen als je op je rug ligt.. </p><p>nu voel  en voel ik maar, maar denk niks te voelen.. geen bultje, geen harde rand.. hebben meerdere van jullie dit?</p><p>soms lijkt het wel zo dat ik een harde “ bal “ voel in m’n onderbuik als ik sta, maar geeen idee of dit dan m’n groeiende baarmoeder is.. </p><p>ergens ben ik dan heel bang dat ik het niet voel omdat de baby niet gegroeid is..</p><p>onzekere tuttebel hier</p>

Ik heb ook geprobeerd te voelen waar hij zat vanaf het moment dat ie voelbaar zou moeten zijn. Maar zelfs nu, nu hij tot net boven de navel komt volgens de VK, kom ik er niet wijs uit als ik het navoel. Ik heb daar dus blijkbaar geen gevoel voor. 
Ik denk dat je je daar niet teveel zorgen om moet maken. Misschien heb je het ook niet in de vingers ;) .

Ik heb hem mijn hele zwangerschap geprobeerd te voelen, maar nee hoor, nooit iets gevoeld! Toch ligt er nu een eenjarig meisje boven te slapen. Je moet het denk ik een beetje in de vingers hebben. ?

Ik ben 30 weken zwanger en ik heb die rand in het begin ook nooit gevoeld. Nu is het wel duidelijk hoor!
Mijn vriend kan zelfs voelen waar ze in de baarmoeder ligt, dat lukt mij zelf niet eens..
Elk lichaam, elke baby en elke zwangerschap is anders! Dus zo lang je vk tevreden is gaat alles goed :)

Hoi! 
Misschien een tipje, zo kon ik het beste voelen. 
Ik heb een platte gespierde buik van mezelf (nu was dat door de hormonen snel weg, kreeg ineens buikvet vanaf een week of 11-12 maar goed) maar mocht je ook slank zijn en ontwikkelde buikspieren, is het echt van belang dat je zo ontspannen mogelijk op je rug ligt. Als je maar een beetje met je nek omhoog komt span je je buikspieren aan en dan voel je het gewoon echt niet. Dus lig zo ontspannen mogelijk dat je buik lekker zacht voelt en je er makkelijk in kunt drukken. Met 15 weken ligt je baarmoeder zo tussen je navel en je schaambeen in dus druk vanaf je navel met je vingers in je buik. Dat voelt dus lekker zacht en kun je goed duwen zeg maar. Ineens voel je dan een verdikking. Dat is je baarmoeder rand. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pas goed voelde vanaf een week of 20 als je baarmoeder zo net onder je navel komt. Toen voelde ik echt heel goed zacht zacht zacht en toen ineens een verdikte rand.... 
Mbt die harde bal die je onderin je buik voelt, dat is een typische harde buik.... Kan geen kwaad, is vaak ook teken dat je baarmoeder hard groeit! Tenzij het echt meerdere keren per dag gebeurt geef het dan even door aan je verloskundige. 
Succes!

Terug
Bovenaan