Baarmoeder voelen

Hallo allemaal.
Ik ben nu 10w2d zwanger en vraag me af vanaf wanneer konden jullie zelf de baarmoeder voelen? Ik dacht dat ik dat bij mijn eerste nu al wel kon maar dat lukt me nu niet.
 
Geen idee.Ik moet zeggen dat ik ook niet weet wat je moet voelen.Laat dit lekker aan de verloskundige over.
Ben inmiddels 22wk dus heb al aardige buik,maar waar precies mijn baarmoeder,volgens VK boven mijn navel,maar ik weet niet wat ik moet voelen hoor hahaha
 
Ik heb ook nooit een idee wat ik moet voelen. Is mijn 2de zwangerschap maar ik voel alleen maar buik!
Maar volgens mij komt je baarmoeder met 12 weken boven het schaambot uit en zou je het moeten kunnen voelen (als je weet wat je voelen moet)

Ik laat het ook lekker aan de verloskundige over. Bij de eerste keer heeft ze me een keer het hoofdje van de baby laten voelen. Heel grappig gevoel.
Maar ik ga niet op zoek naar mijn baarmoeder....ben nu 26 weken en ik geloof wel dat de baarmoeder er zit. Heb nu meer last van pijnlijke trappen, hi hi hi.

moet je binnenkort niet naar je verloskundige ??? Normaal toch met 12 weken ? Vraag haar eens waar je moet voelen en wat

Succes
 
Je kan vroeg in de zwangerschap ik had het inderdaad ergens tussen de 10e en 12e week, een soort bolling voelen net boven je schaambot.
Als ik nu voorzichtig kleine drukjes geef van boven mn navel naar beneden toe, kom je op een gegeven moment een soort stugge rand tegen... (ben nu 19 week) Hij zit bij mij mij nu 1 vingerdikte onder mn navel. Maar vraag de verloskundige gewoon als je dr weer komt of ze je wil vertellen waar zij hem voelt, dan kun je het zo herkennen!
 
Hoi,

Vanaf 12 weken komt je baarmoeder boven je schaambot uit en kun je je baarmoeder voelen. Bij mijn zoontje was dit indd het geval, nu ban ik 13,3 wkn en voel weer de bm. maar wel met enige moeite, het litteken van de keizersnede is wat verdikt en zit dus wat in de weg.

groetjes Danielle
 
Hoi, ik weet niet meer precies wanneer ik het ging voelen, maar al heel erg vroeg in de zwangerschap. Echt in de eerste weken al. Was ongeveer een van de eerste zaken die ik merkte van een zwangerschap. Het werd heel laag in mijn buik harder. Maar ik kreeg toen ook heftige reacties op een orgasme. Menstruatie achtige krampen. Dus blijkbaar hoort dat bij mij.
 
Hey.

Pas vanaf 12 weken gaat je baarmoeder boven je schaambeen uitkomen. En dat is dan nog heen moeilijk te voelen... pas vanaf een week of 16 kun je je baarmoeder ongeveer halverwege je navel voelen staan, maar dan moet je wel liggen. Je kunt de bovenrand dan voelen dat is een harde ribbel.

Maar als ik jou was zou ik niet starten met het voelen van je baarmoeder. Mij maakte het alleen maar onzeker... is het wel gegroeid in de afgelopen week? Het werd bij mij bijna obsessief... elke dag een paar voelen en de verleiding bijna niet kunnen weerstaan... ik probeerde mijn zekerheid eruit te halen dat alles wel goed zat. Meid, begin er maar niet aan want het kan je ook heel onzeker maken en wij weten niet precies wat en waar we moeten voelen.

Dus gewoon aan de vk overlaten... dat doe ik nu ook sinds een paar weken... de eerste dagen was het lastig maar het geeft me nu de ontspanning dat ik gewoon lekker zwanger ben. Het beweegt goed, dus dat ik mijn graadmeter... een kind wat niet gezond is zal ook niet bewegen!

xx
 
Terug
Bovenaan