Baarmoederfoto...????

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Als alles goed gaat met de medicatie wordt ik met drie dagen eindelijk weer eens ongesteld (klinkt erg raar he...) allemaal onder controle van de gyn. Nu moet ik 10 dagen na de eerste cyclusdag (toch de eerste dag dat je ongi wordt?) voor een baarmoederfoto heen. Ik heb wel een foldertje meegekregen, maar wordt er niet echt wijzer van. Is er hier iemand die me kan vertellen wat ik daarvan moet verwachten? Is het bijvoorbeeld pijnlijk en wat gaan ze allemaal precies doen?? Ik wordt er best een beetje onzeker van , al dat medische gedoe....

Groetjes Marianne

Hoi Marianne,

Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar zou het ook niet heel precies weten. Ik geloof dat er contrastvloeistof door je eileiders wordt gespoten om ze duidelijk op een foto te krijgen. Dit veroorzaakt een soort menstruatieachtige kramp. De vloeistof is ongevaarlijk en loopt er meteen weer uit. Verder moet je geloof ik zo'n operatieschort aan en wordt je baarmoeder mond ontsmet. Dit alles omdat het steriel moet gebeuren. Ik denk dat er op internet ook wel het een en ander te vinden is. Ik kan me voorstellen dat je je er druk om maakt, dat zou ik ook hebben. Ik wens je heel veel succes. Laat je horen hoe het is geweest?

Groetjes Marieke.

Hi ,

Toevallig heb ik ook net de baarmoederfoto gehad, idd rond dag 10 van mijn cyclus, dag 1 is de eerste dag van je menstruatie..zoals je je afvroeg...
Op freya.nl kun je ook zien wat er met dat onderzoek gebeurt..tevens staan daar ook alle andere evt. onderzoeken e.d...
Doodnerveus ging ik erheen..maar het was zo voorbij hoor, ik denk al met al zo'n 10 minuten...
Eerst werd ik ontsmet rond en in de vagina, vervolgens de tang erop (eendebek) , (ik kreeg geen schort om)slangetje erin en werd mijn baarmoeder en eileiders gevuld met contrast vloeistof..Dat deed inderdaad wel een beetje zeer; net toen ik dacht dat dit wel heel verevelend was waren er al 3 foto's gemaakt en was het allemaal al achter de  rug.
Wel aan te raden om wat maandverband mee te nemen; het vloeistof loopt er nog wat uit, en ik had nog een paar dagen last van wat nabloeden.. Tevens ook wat kramperig/ zeurderig gevoel in de buik.
De dag na het onderzoek moets ik terug komen voor een foto, ditmaal met kleren aan en niet inwendig hoor! Dus dat is een fluitje van een cent!
Met het onderzoek had ik mijn vriend mee (die in de wachtkamer bleef) en dit vond ik wel erg prettig... Ik voelde me nog een beetje duizelig (zal wel van de spanningen komen die ik vooraf nogal had)..Effe een bakkie gedaan, en de rest van de dag ehb ik lekker niks meer gedaan!!!! Ja..mezelf een beetje verwend met een boek en wat lekkers...

Heel veel succes! Laat anders maar weten hoe het je vergaan is!!
(De laatst tijd zijn er hier nogal wat meiden geweest die dit onderzoek hebben gehad..)

Toi toi, simoon

Ha Marianne,

Ik kan je niet helpen met een antwoord, maar wens je heel veel succes.
Groetjes J

hallo,

Ook ik heb het onderzoek gehad, in februari en zoals Simoon het beschrijft heb ik het ook ervaren, ik kreeg wel een maandverbandje toen ik weer moest gaan zitten en de rest van de dag kwam er veel Betadine uitgelopen dat is om alles te ontsmetten.

Ik was ook erg zenuwachtig omdat ik niet precies wist wat ik kon verwachten maar het duurt echt maar 10 minuten, bij mij was het wel dicht dus ik voelde ook dat er iets werd doorgespoten en dat deed op dat moment wel ff zeer een soort gevoel alsof je vol loopt en dat het dan ergens tegen aan komt en niet verder kan, ik heb het toen weggezucht en inderdaad toen ik dacht van goh schiet op is het nu eens klaar stopte ze dus het is even wat vervelend maar er zat iets van een slijmpropje vertelde mijn gyn en ik denk dan maar dat het in iedergeval niet voor niks is geweest want er zat dus echt iets en dat is nu weg dus nu kunnen we er weer 'vol' tegen aan!!

Hoop dat je er iets aan hebt, ze hadden bij mij een handdoekje op mijn benen gelegd dus neem dat eventueel zelf mee dan zie je niet wat ze daar  precies doen want dan kijk je tegen het handdoekje aan en niet naar eventuele instrumenten, probeer te ontspannen en ik had iets in mijn handen om in te knijpen voor de zenuwen en dat was prettig.

Heel veel succes wel laten weten hoe jij het hebt ervaren he??

ps bij mij is geen foto gemaakt een dag later dan kan ook.

Gaan julllie voor jullie eerste kindje? Wij wel.

groetjes Chili

He meiden,
Bedankt voor jullie uitvoerige verslag. daar heb ik echt iets aan. Zou er bijvoorbeeld totaal niet aan denken om een maandverbandje mee te nemen. Las alles volgens planning loopt moet ik morgen ongesteld worden (dat is de derde dag na mijn medicijnen om het op te wekken) en ik moest dan bellen voor een afspraak op dag tien. Ben toch nog wel een beetje nerveus, maar ja dat is met alle nieuwe dingen vaak zo. dat ik door jullie nu beter weet hoe het in elkaar steeks is heel prettig. Ik hou jullie op de hoogte!

Hoe is het nu bij jullie dan? Zijn jullie aan de medicijen ofzo?? en hoe ver zijn jullie in de medische molen?

Wij gaan inderdaad voor ons eerste kindje Chilli, net als jij. Ik heb jouw naam al vaker gezien hier, een aantal maanden geleden (toen het nog de oude vormgeving had) kwam ik ook wel eens. Noemde me toen marianne en zat maar steeds te wachten op een menstruatie na het stoppen met de pil. Jij had toen volgens mij redelijk wat contact met Biaggy en Flower????

Groetjes Marianne

Hallo Marianne,

Ik hoop het je hopen dat je vandaag dan je ongesteldheid krijgt, verrekte vervelend dat dit opgewekt moet worden!!
Wij zijn nog niet zolang in het ziekenhuis bezig hoor: eigenlijk sinds afgelopen januari (we waren toen +/- een jaartje aan het anmodderen) wij zijn er meer heen gegaan vanwege mijn "klachten", dezen hebben gelukkig een naam gekregen: endometriose...
Wij zijn  tevens gestart met het vruchtbaarheidsonderzoek; hiervan hebben we de uitslagen allemaal binnen, het zaad onderzoek moest afgelopen week nog een keer en volgende week maandag moeten we weer bij de gyn komen over hoe nu verder.
Wij komen (zoals het er nu voor staat) in aanmerking voor inseminatie. Ook is door de gyn nog een kijkoperatie voorgesteld, deze ga ik nog niet ondergaan, ik wacht eerst de eerste inseminaties af ..wie weet levert dat ook wle wat op!
O ja..je zult je wel afvragen waarom insminatie; mijn vriend heet niet echt super zaad.., dus worden wij een eindje op weggeholpen door inseminatie..

Veel succes de komende tijd! En laat maar weten hoe het je allemaal vergaat!

hi marianne en simoon!

ja ja ik ben hier alweer een  bijna een  jaar op dit  forum  lang he maar ja niks aan te doen,   en ik ging en ga nog steeds met Biaggi en Flower om maar ook met andere hoor maar dat had je inderdaad goed onthouden!

Hoe is het nu met je menstruatie is ie eral?

We hoeven momenteel niet naar de gyn toe omdat ik dus in februari jl. die baarmoederfoto heb gehad moet ik nu een half jaar aan kijken of ik nu zwanger wordt dus pas over een half jaar moeten we terug naar de gyn mocht ik niet zwanger zijn anders dus niet meer want verder is nu alles in orde zover de gyn kan zien.  

Mijn man  en ik  hebben de afgelopen maanden al wat onderzoekjes gehad van oa het zaad dat bleek gelukkig heel goed te zijn verder van mijn hormen  door middel van bloedafname en ook inwendige echo en samenlevingstest en alles ziet er goed uit en nu er dus iets weg is gespoten in die eileiders denkt de gyn er verder erg positief over dus nu een half jaar alles bekijken of het zo lukt dus even weer een rust periode betreffende het zh etc dus wie weet!

succes en laat wat weten oke?! groetjes; Chili

Terug
Bovenaan