baarmoederfoto

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Over zes weken moet ik een baarmoederfoto laten maken. Heeft er iemand ervaringen mee? Hoe gaat het proces verder na zo'n foto?
Ik heb nu al zes keer een dubbele dosis Clomid gehad. Een keer zwanger geweest, maar na zeven weken een miskraam. Volgens mij word de dokter ook een beetje ongeduldig.

Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen.

Groetjes Natascha

Hoi Natascha,

Een baarmoederfoto (HSG) is niet echt prettig. Ze spuiten dan een vloeistof naar binnen om te kijken of de eileiders open zijn. En daar maken ze dan een "foto"van. Bij mij was het wel pijnlijk maar toen ze klaar waren (binnen 10 min) was de pijn ook zo weg. Stond een uur later alweer te springen bij wijze van spreke. De een vind het pijnlijker dan de ander. Het is vergelijkbaar met menstruatie pijn. En ja wat het traject daarna gaat zijn is van ieder z'n persoonlijke omstandigheden afhankelijk. Ik werd gewoon naar huis gestuurd en moest maar weer even proberen.(onbegrepen onvruchtbaarheid). Zal gezien jouw achtergrond vast weer anders zijn. Is ook natuurlijk afhankelijk of ze iets vinden of niet.

Nou ja een heel verhaal alweer. Mijn advies bespreek alles goed met je gyn, ook over het vervolg traject.

Succes Belle

Hoi Natascha,

Bij mij was de HSG ook niet echt een pretje, het deed flink zeer. Maar dat is bij iedereen verschillend, sommige meiden vonden het niet zoveel voorstellen. Na de HSG voelde ik me na 1 á 2 uur weer top.
Ik zou als ik jou was niet te veel verhalen lezen, want dan zit je je misschien onnodig bang te maken. Wat ik al zei, het is echt heel persoonlijk hoe je het ervaard. Wil je toch graag ervaringen lezen van andere meiden, moet je gewoon even op dit forum rodscrollen. Er staan regelmatig vragen/ervaringen etc in  over HSG.
Neem je mannetje mee voor steun, laat je na afloop lekker verwennen door hem, en laat het gewoon op je af komen.
Hoe het vervolg traject eruit ziet, hangt denk ik af van de uitslag.

Succes met de HSG

Kruimel

Hoi Natascha, ik denk ook dat je het over een HSG onderzoek hebt. Ik heb het begin dit jaar gehad en had er erg "spannende"verhalen over gelezen op dit forum, dus ben uit gegaan van het ergste. Ik moet eerlijk zeggen, het was niet echt een lekker gevoel, maar alles bij elkaar denk ik echt dat ik binnen 10 minuten alles achter de rug had. Het was even een heftige pijn, maar daarna ook zo goed als over.

Ik zeg dan altijd maar weer, wij willen graag zwanger worden en ja, dan moeten we er wat voor over hebben, de bevalling doet vast meer pijn!

Succes,

Groetjes, Pleun

Hoi Natascha,

Ik heb de onderzoek ook gehad en heb dit zelf wel als erg pijnlijk ervaren maar het was maar even hoor, je kunt het zelf heel anders ervaren dan ik.
Na een pauze van een  aantal maanden  (mede omdat we gingen trouwen)  heb ik vervolgens een kijkoperatie gehad om te kijken of er sprake was van verklevingen aan eileiders en eierstokken, dit kunnen ze tijdens een baarmoederfoto namelijk  niet zien.
Bij mij hebben ze endometriose ontdekt aan beide eierstokken en dit werdt meteen verwijderd, nou maar hopen dat het gaat lukken.
Laat het allemaal gewoon op je af komen,  dat maakt het voor jezelf ook wat verdragelijker.
Sterkte!

Groetjes, Annet  

Ik heb in april de HSG gehad en vond het ook zeer pijnlijk. Ze brengen een ballonnetje in en die blazen ze op. Dat deed bij mij heel zeer. Het inspuiten heb ik niet gemerkt omdat ik al veel pijn had. Het duurt hooguit 2 minuten die pijn. Het is te doen maar op het moment zelf is het niet leuk. Als het goed is krijg je van te voren pijnstillers. Ik wens je heel veel succes.....en je weet waar je het voor doet.

Groetjes Libelle

hallo

ik heb vorige week een baarmoederfoto gehad en ik moet eerlijk zeggen.. het viel mij behoorlijk tegen.. en ik ben een bikkel hoor haha maar het is niet iets wat uren duurt en daarom viel het ook wel mee.. snap je het nog.
 het enige wat ik tegen je wil zeggen is probeer je te ontspannen en op je ademhaling te letten en dan is het zo weer klaar. maar probeer je bewust te ontspannen want dat is het enige wat helpt. maar laat je niet afschrikken door mijn verhaal misschien is het bij jou weer heel anders..
in elk geval veel succes en hou je taai ( daarna weet je weer meer over jezelf en je lichaam)

liefs haag

Terug
Bovenaan