Baarmoedermond 6,5wk

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik open 2 topics ivm grote onzekerheid en ik tot maandag moet wachten voor de echo :( (ellendige wachtweek dus...)</p><p>Ik ben nu 6,5wk zwanger van een cryo terugplaatsing, tenminste als het nog goed is... (bloedverlies gehad en daar gaat mn andere topic over). Al vanaf het begin breng ik vaginale capsules Utrogestan naar binnen. En zo voelde ik gister dat mijn baarmoedermond wat vlakker en zachter is geworden. Alleen het topje voelt nog iets verhard. De rest dus vlakker en zachter. Kan dat ook een teken zijn dat er een miskraam op komst is? Of maak ik mezelf gek en hebben meerdere vrouwen dit in het eerste trimester? Ik dacht dat de baarmoedermond tijdens de zwangerschap heel hard en langwerpig zou zijn. Bij mij voelt het dus opeens platter.</p>

Online: Je baarmoedermond tijdens zwangerschap
Veel vrouwen met een kinderwens kunnen het niet laten om ook aan de baarmoedermond te voelen als de eisprong is geweest. Toch is het moeilijk om op basis van de stand van je baarmoedermond te bepalen of je zwanger bent. Er is geen specifieke stelregel over wat de stand precies zou moeten zijn als je zwanger bent. Ervaringen van zwangere vrouwen lopen zeer uiteen.
Zo ervaren veel vrouwen een hoge stand, die redelijk zacht aanvoelt, terwijl anderen juist een lage stand voelen en een enorm harde baarmoedermond. Sommigen voelen dat de baarmoedermond potdicht zit, terwijl anderen juist een ‘opgezwollen, zacht gevoel’ omschrijven.
Dus kan je een zwangerschap voorspellen aan de stand van je baarmoeder? Helaas is dat nooit wetenschappelijk bewezen. De meest betrouwbare manier om te weten of je zwanger bent, blijft dus toch een zwangerschapstest.

Terug
Bovenaan