Baarmoedermond OPEN of DICHT???

Hoi meiden,

2 Dagen geleden heb ik mijn eisprong gehad en hiervoor dus flink geklust!
Als mijn eitje door een zaadcel bevrucht is, dan sluit de baarmoedermond zich toch?
Hoe en KUN je dit voelen? Ik heb mijn man laten voelen zonder te vertellen waar het om ging en volgens hem was hij gesloten. Betekent dit dat we mogelijk zwanger zijn?

Liefs Rijn

Pfffffffff, sorry hoor!
Whahaha!
Je moet echt even googlen, daar kun je een hele boel informatie hier over vinden. Ik denk dat jij zelf, of je vriend (die helemaal) niet kunnen beoordelen of je baarmoeder open of dicht zit. Zeker als dit de eerste keer is dat je voelt, dan heb je helemaal geen vergelijkingsmateriaal.
Ip sluit en opent je baarmoedermond zich gedurende de verschillende fasen in jouw cyclus.
Ga echt maar even googlen.
En zoals ik net zijn in je andere topic, je kunt pas zeker zeggen dat je zwanger bent als je een positieve test hebt.
Als er andere mogelijkheden zijn om zeker te zeggen dat je zwanger bent vlak na je eisprong, waren die wel bekent bij ieder ander................
Nogmaals,
Succes!!!

Hoi Rimke s

Ik begrijp je punt, je weet het pas 100% zeker als je de streep ziet staan op de test.

Echter, ik heb dit niet gevraagd om vervolgens te worden uitgelachen of te worden uitgemaakt voor iemand die nog maar eens moet lezen hoe het eigenlijk allemaal werkt.

Het was de bedoeling om een antwoord te krijgen waar ik (en misschien nog wel meer mensen) iets aan hebben. Blijkbaar zijn er meer dames die hier hun vraagtekens bij hebben. Het is naar mijn weten geen gekke vraag en verwacht ook geen gek antwoord.

Lieverd,
Het is helemaal niet lullig bedoelt, maar als je nooit aan je baarmoeder gevoeld hebt, en nu wel dan is vergelijking gewoon moeilijk te maken!
En ook niet lullig bedoeld is het googlen,je kunt er echt een heleboel vanaf halen qua kennis! Doe ik nl ook vaak als ik het eventjes niet weet............
Ik moest gewoon lachen, ik zag het helemaal voor me........sorry!
En ik wilde je dus echt tips geven, als ik dacht dat ik mijn tijd aan het verdoen was met jou te antwoorden, had ik helemaal niet gereageerd.

Hoi Rimke s,

Eerlijk gezegd ben ik blij toe dat je met dit berichtje reageert.
Eventjes was ik bang voor een kinderachtige discussie door te zeggen wat ik voelde.
Dat is een risico als je alles opschrijft. Je hebt geen idee hoe iemand anders iets bedoeld en ik voelde me een beetje lullig na je reactie. Maar fijn dat je dit helemaal niet zo bedoelde, gelukkig maar! Laten we het dan zo zien: misschien ben ik hartstikke zwanger en maken die hormonen me een beetje emotineel en kwetsbaar :)

Hoi hoi,

Wat ik voel in de paar dagen voor m ´n eisprong is dat de boel zeg maar vanbinnen open staat. Niet met m ´n vingers ofzo, maar gewoon het is een soort gevoel van binnen. Dat blijft nog eventjes na m ´n eisprong zo (dag of 3 ofzo) en dan gaat dat gevoel weer weg. Want volgens mij gaat je baarmoedermond open rond je eisprong om zo het zaad door te laten gaan. Ik voel dus wel dat het open is van binnen. Ik weet niet of het gelukt is dat ie weer sluit. geen idee. Moet wel zeggen dat me de ronde in okotober opviel dat het helemaal niet open stond, was toen ook niet gelukt. In november voelde ik het weer wel, was toen ook wel gelukt. Denk niet dat er een verband is, want ik voel het vaak rond m ´n eisprong. Maar als ik het dus niet voel is het voor mij een teken dat het niet raak kan zijn. Zegt m ´n gevoel hoor!

En inderdaad, even googelen. Ga ik denk ik straks ook meteen even doen.
Wordt nou wel heel nieuwschierig!!!

Schroom niet om je hart te luchten. Zoals je ziet ben je lang niet de enige die zich met dit soort dingen (open staan van baarmoedermond) bezig houdt!

Succes!

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan