Baarmoedermond: verstreken

Misschien een hele domme vraag hoor, maar hier het volgende. (is wel een beetje een raar soort vraag)

Als je bij onze praktijk 41 weken bent en nog niet bevallen, dan wil de verloskundige wel een handje helpen door te strippen zei ze gister. Nou das fijn dacht ik!! Ik moet nog even, maar het idee is me duidelijk...geduld dus.

Maar zei ze, het is wel zo dat inderdaad de baarmoedermond moet zijn verstreken. Nou heb ik daar een mooi plaatje van gezien, hoe dat er uit ziet. Maar denk je dat je dat zelf ook kunt voelen ofzo? Met je vingers dan he... Rare vraag hè... maar dat durfde ik haar niet te vragen. Ze zal wel denken, ga ff lekker jezelf toucheren ofzo! Maar toch ben ik benieuwd ernaar, en dan vooral, of dat ook kwaad kan voor jezelf.

Ik heb ooit de methode geprobeerd die een vriendin vertelde dat je aan de "stand" van de baarmoedermond kunt voelen of je vruchtbaar bent (wat en hoe weet ik niet meer), maar ik kon er toen wel "bij".

Groetjes, Mirjam (38+2)

Hai Mirjam,

Je bent net zo nieuwsgierig als ik! hihihi
Ik heb het er toevallig met  mijn accupuncturist over gehad en  zij vertelde dat het zelfs normaal is in landen  waar een verloskundige wat verder weg woont om jezelf  te toucheren. Let op; Dat  doe je met middelvinger en dan  zo ver mogelijk naar achter voelen. Als iets voelt zoals het topje van je neus, een beetje hard,  dan is hij nog niet verstreken. Als je iets zachts voelt zoals je lippen dan is hij geheel of gedeeltelijk verstreken.

Mij lukt het helaas is niet. Ik voel niks.... maar misschien is hij al verstreken....

Ben benieuwd of het jou wel lukt!

Succes,
Kim
39wk2dg

Mijn baarmoedermond is al weken verstreken en heb zelfs al 1 cm ontsluiting maar nog geen baby hoor. Kan zelfs overtijd raken hihi. Ik kan het zelf wel voelen maar die 1 cm ontsluiting? Het is wel lastig maar inderdaad als hij niet verstreken is dan voel je volgens mij een hard randje.
Maar al zou die verstreken zijn, wat dan nog? Dat hoeft nog helemaal niets te zeggen over wanneer je gaat bevallen hoor!

succes
Marielle

Ik heb het nog niet geprobeerd hoor, maar wel leuk om te lezen dat het dus wel zou kunnen. Misschien dat ik straks eens even op onderzoek uit ga haha!

Dit is mijn eerste kindje, dus mijn baarmoedermond moet alles nog "leren" Ik ben daarom wel benieuwd of er al iets gebeurd daar binnen. Vooral ook omdat ik nog niks voel enzo.

Ben alleen vandaag niet zo fit, misschien gewoon vermoeidheid, maar ik voel me wel anders dan normaal... niet echt fijn.

Groetjes, Mirjam

Bij mijn vorige zwangerschap was mijn baarmoedermond een maand voor de bevalling begon al verstreken. Ook heb ik weken met 1 cm ontsluiting rondgelopen en de laatste week zelfs met 3 cm! Ik was toen onder controle bij de gyn en hij deed bij elk bezoek een inwendig onderzoek. Nu word ik gecontroleerd door de huisarts en het enige wat die doet is aan mijn buik voelen. Heb op dit moment dus geen idee hoe het ervoor staat.

Groetjes Nathalie 39+2

Terug
Bovenaan