baarmoedermond

Hoi allemaal,
even een serieuze vraag. Gisteravond had ik veel last van bandenpijn, ook wat krampjes etc. en uit voorzorg wilde ik gewoon zelf even 'voelen' of er geen bloed of iets dergelijks van binnen zat. Ja, klinkt misschien stom, maar ik had zoiets van 'even voelen kan geen kwaad'. In mijn schede voelde ik toen aan het eind van mijn vagina zeg maar, iets raars. Eerste wat in mij opkwam was: baarmoedermond. Na vanochtend even op internet te hebben gekeken (omdat ik al een vermoeden had) kwam de beschrijving heel nauw overeen. Maar ik had het nog nooit gevoeld, komt dit nu puur doordat die baarmoeder nu flink uit gaat zetten? Hebben jullie de baarmoedermond (met name tijdens zwangerschap) ook wel eens gevoeld?
Voor mijn eigen gevoel zat hij vrij laag (kan m'n verbeelding zijn hoor), maar ik dacht gelijk van 'goh, vrijen is niet schadelijk tijdens zwangerschap, maar in dit geval ook niet dan??'. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven. Oh ja, ter info: ik ben ruim 10wk zwanger.
 
Je baarmoedermond is de kasteeldeur van je baarmoeder. Daar gebeurt volgens mij niet zo snel iets mee, ik steek regelmatig een vinger naar binnen, (is dat echt zo gek?) en soms zit hji helemaal in de ingang en de andere keer heb ik bijna een aanwijsstok nodig haha. Maar even serieus, je baarmoedermond is geen stabiel lichaamsdeel zoals je ogen of je neus, het kan echt alle kanten op, en zolang sex geen pijn doet of onprettig voelt is er volgens mij weinig gevaar. Vertrouw op je lijf , we zijn erop gebouwd om kinderen te krijgen.
 
Hoi Femme,

Ik wil je niet ongerust maken hoor maar ik zou je aanraden om niet te vaak te voelen. Je kunt daarmee namelijk je baarmoedermond prikkelen en dan kunnen er bepaalde hormonen vrij komen.

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger. Bij rommelt het al vanaf 28 weken. Ze hebben nu 3 keer een inwendig onderzoek gedaan, maar doen dat nu niet meer omdat bleek dat de baarmoedermond al week aan het worden was. Als ze dan teveel inwendige onderzoeken doen kunnen ze het stimuleren (normaal wordt het pas na 40 weken gedaan).
Dus wees er voorzichtig mee.

Sylvie
 
Ik kan mijn baarmoedermond altijd voelen en hij zit nu volgens mij ook op een andere plek, heb het eerlijk gezegd nog niet onderzocht. Maar maak je niet teveel zorgen, hij zit heel goed dicht, het gaatje is minuscuul en ook nog eens stevig afgesloten met een slijmprop (smakelijk).
 
Bedankt voor de reacties.
Had ik dus toch gelijk, het is mijn baarmoedermond. Wees niet bang, ik zit er verder niet aan hoor, maar tijdens mijn eigen 'onderzoekje' van gisteren zeg maar, had ik toch gek genoeg zoiets van 'nou ja, heb ik daar nou in godsnaam weer voor iets zitten??', komt omdat ik het nooit eerder gevoeld had.
Apart dus wel, vind ik, want blijkt dat mijn baarmoeder inderdaad goed aan het groeien is, geeft mij nu een goed gevoel vanwege mijn zwangerschap.
Bedankt nogmaals !
 
Maar als het waar is wat Sylvie zegt, dan mag je toch ook geen sex hebben? Een baarmoedermond voelt toch niet het verschil tussen een vinger en een penis? Hoe zit dat dan met dat hormoon als het geprikkeld word?
 
Ik heb wel eens gehoord dat als je op het einde veel seks hebt, dat dit dan de bevalling in zou kunnen leiden. Misschien komt dat door dat hormoon? Met 10 weken zou dat volgens mij geen effect moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan