baarmoederverwijdering na de bevalling

Hoi, ik heb   een zeer ernstige fluxus gehad na de bevalling in totaal ben ik 15 a 16 liter bloed verloren en helaas ook mijn baarmoeder kwijt geraakt na de bevalling.in de dag die totaal 36 uur duurde ging er heel wat elende vooraf..de weeen kwamen niet vanzelf , ik was niet ingedaald, me water was gebroken en huppa aan het infuus..waar de pieken zo hoog waren dat ik de pijn niet meer kon verdragen..maar het jammere is niemand nemen ze serieus tijdens een bevaling want het doet toch wel pijn..nou bij mij extreem, ik had geen tijd op op adem te komen het deed constant pijn..mijn dochter was mijn eerste kindje dus je snapt wel hoe groot dat verdriet is..het is nu 7 maanden geleden en ik leef van dag tot dag..soms denk ik dat het mijn schuld is..maar via de lotgenoten site www.stichtinglatona.nl ben ik wat meer te weten gekomen..ik heb een ruggeprik gehad, weeenopwekkers en als laatste een spoedkeizersnee..maar ik had ook nog een mega kind van 4710 gram en 55cm..de dokters zeggen dat de combinatie van al de factoren fataal was voor mijn baarmoeder maar ik heb mijn twijfels..ik denk zelf door de ruggeprik..ik ben van plan om het verder uit te zoeken want het gebeurt zo zeldzaam en helaas is er niks of niet veel over bekend want er is nooit onderzoek naar gedaan..dat vind ik wel het ergste van allemaal..want ik ben niet de laatste...
zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt of om medische redenen maar 1 kind kunnen krijgen..
zwanger zijn is zo mooi en dat kan ik helaas nooit meer..dat doet zo veel pijn..voor alle vrouwen zeg ik geniet ervan het is zo mooi als je je kindje voelt bewegen..prachtig..want ik ben er stik jarloers op

Meid vreselijk wat je is overkomen, en ik hoop dat je er uiteindelijk vrede me kan krijgen.

Maar wat ik me wel afvraag. Je kan niet 15/16 liter bleod verloren zijn, zoveel bleod bevat een lichaam namelijk niet. Ik geloof dat je veel bloed verloren bent, maar zoveel kan niet. Maar dat doet niets af aan het verlies dat je te verwerken hebt.

Miep

Even een reactie.. Verschrikkelijk is dat zeg, heb je net een nieuw leven op de wereld gezet en dan moet je vechten voor je eigen leven!!

En miep... wat dacht je van bloedtransfusie.. en als dat bloed er weer in het lange doorheen loopt kun je wel degelijk zoveel bloed verliezen.

Sterkte....

Jeetje wat een heftig verhaal....
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies.

Toi, toi, toi meid!!

hey.

je kan zeker zoveel bloedverliezen.
maar miep zeikt altijd overal over dus laat haar maar kletsen.
ik wens jou en je man heel veel succes met dit grote verlies.
en geniet van je mooie kindje kusjes voor jullie en een mega knuffel
groetjes en sterkte met alles

quote: Miep34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2006 12:41:31'));

Meid vreselijk wat je is overkomen, en ik hoop dat je er uiteindelijk vrede me kan krijgen.

Maar wat ik me wel afvraag. Je kan niet 15/16 liter bleod verloren zijn, zoveel bleod bevat een lichaam namelijk niet. Ik geloof dat je veel bloed verloren bent, maar zoveel kan niet. Maar dat doet niets af aan het verlies dat je te verwerken hebt.

Miep

hey miepje
jij denkt echt alles beter te weten.
ga eens weer naar school zal je goed doen.
groeten

Babietje van 21,

waar slaat dit nu weer op.

Ik heb me blijkbaar vergist, ik wist niet dat ze als je een bloedtransfusie krijgt dan toch zeggen dat je dat bloed dan weer verloren bent.

Maar goed blijkbaar leer je dat tegenwoordig op school zoals jij zegt.

Maar ga jij maar leren lezen, want er staat dat ik het me afvroeg, en niet dat ik het zeker wist. Vergising is menselijk.

In ieder geval leef ik met Tamma mee, en hoop ik dat ze emotioneel weer opknapt en dat ze van haar kindje kan genieten. Want dat is toch het belangrijkste. Enne Tamma, ik heb niet de intentie gehad je te kwetsen, als dat gebeurd is dan spijt me dat oprecht, je hebt het al moeilijk genoeg. Hoe is het nu met je?

Miep
(die blijkbaar alleen maar zeikt)

hallo,
ik lees zojuist  de bericht die je hebt geplaats. wat een vreselijk verhaal.
ik heb ook zoiets meegemaakt, maar niet zo erg als jij,
ik ben 26-01-2006 bevallen van een dochtertje (melissa)
zij kondigde zichzelf op de uitgerekende datum!
zij woog 2720kg en was 49cm lang. bevalling zelf ging perfect maar na de geboorte van de placente begon de ellende.
de ll verloskundige was een klein stukje placenta in de baarmoeder "vergeten".
ik begon hevig te bloeden toen melissa aan de borst ging, (de baarmoeder wilde samentrekken, maar lukte niet vanwege een verdwaalde placentastukje). alle bloedvaten sprongen open in mijn baarmoeder,  ben in totaal 3250cc bloed verloren.
ik ben  geopereerd (gecurreteerd), kreeg bloedtransfusie (2 zakjes) en hechtingen.
heb mijn kind de eerste 24 uur niet normaal kunnen meemaken vanwege de algehele narcose die mij was toegedient.
ook ik vind een zwangerschap iets wonderbaarlijks.
gewoon prachtig om iets in je buik te voelen en je buik als een  kermis attractie tekeer zien gaan.
maar durf geen tweede bevalling meer!!
ik hoop  nog wat van je te kunnen lezen.
geniet in ieder geval van je mooie, gezonde meisje.

en heel veel succes met het  verwerken van je  nare ervaring.
groet serap

Terug
Bovenaan