Baarmoederverzakking

<p>Hoi! </p><p>Zijn er dames die na hun bevalling een baarmoeder / endeldarm verzakking hebben gehad? Zo ja, hoe is dit bij jullie verholpen? Zijn de klachten toen ook verminderd? Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog voor een onderzoek en eventueel het zoeken naar een oplossing, maar ik maak me veel zorgen dat het niet meer goed komt... </p><p>Bij mij zorgt het momenteel voor urineverlies, verstopping, pijn bij het vrijen. Ik word er vrij moedeloos van eerlijk gezegd... </p><p>Jullie ervaringen zijn welkom! Alvast bedankt :) </p>

Super vervelend ik heb een verzakking van de endeldarm kon niet normaal naar de toilet. Ben naar een fysiotherapeut geweest en moest bekken oefeningen doen. Ik heb dit niet doorgezet en ben naar 2 afspraken gegaan.(beetje dom van mijzelf)

het is wel bij mij vanzelf minder geworden en ontlasting komt nu vanzelf zonder dat ik daar bij hoef te helpen. 

misschien heb ik het toch geaccepteerd dat het altijd zo blijft ben nu bijna 5 maanden geleden bevallen en had er echt heel veel moeite mee. Ben 30 en dacht dat dit mij nooit zou overkomen. Maar toch overkwam mij dit ook.

succes er mee en doe de bekkenoefeningen echt goed!! Dat zal al enorm schelen

Bedankt voor je reactie ? dat drukken had ik inderdaad ook ontdekt maar dat is iets wat je niet heel je leven wil blijven doen natuurlijk.. Maar daar weet je alles van helaas. Zelf ben ik 33 jaar oud en inderdaad, je denkt niet dat dit je gaat overkomen en dat je hier bijvoorbeeld nog heel je leven mee moet blijven rondlopen. Ik hoop dan ook dat ik morgen geholpen kan worden, of in ieder geval hoor dat er manieren zijn om het te verhelpen! Bedankt voor je tip in ieder geval. Ik hoop dat het bij jou ook ooit over zal gaan! 

Ik heb er ook wat last van, maar huisarts zegt dat het nog weg trekt. Dus ik wacht nog wel een paar weken , en blijf oefeningen doen . Het is inmiddels wel wat minder 

Terug
Bovenaan