Baas niet zo blij...

Gisteren mijn baas op de hoogte gesteld dat ik zwanger ben. Ik werk in het MKB, dus mijn baas is een kleine ondernemer met een paar man in dienst. Ik werk er pas net (sinds half augustus), en heb nu dus moeten vertellen dat ik zwanger ben.... Ze was er op zijn zachts gezegd niet zo blij mee. Ik snap het wel, maar ik voel mij nu toch wel erg bezwaard.... de zwangerschap was onverwacht maar wel gewenst. Maar mijn baas zit nu met het probleem dat ze in een hele drukke periode vervanging moet gaan zoeken en dat terwijl ze graag een stabiel team wil hebben en dat nu dus niet gaat lukken omdat ik 4 maanden ertussen uit ben. Het kost mij gewoon moeite om momenteel blij te zijn met de zwangerschap...stom he? Ook daar voel ik mij dan weer schuldig over, dus het gaat lekker hier....

Niet teveel van aantrekken! Ze schrikt op zo'n moment en natuurlijk denkt ze eerst aan haar sores, maar ze mag eigenlijk best blij zijn dat je het haar zo snel hebt verteld. Als het nieuws is bezonken, zal ze misschien zelfs blij voor je zijn. Komt goed!

bah, toch lastig zulke gemengde gevoelens. Hopelijk kom je een beetje over je schuldgevoel heen. Ik vind toch altijd dat het een wonder blijft om zwanger te raken en dat zoiets niet te plannen valt

Getverdemme zeg, da's een lastig pakket waar je inzit. Natuurlijk trek je je het enorm aan. Je kan het misschien ook zo bekijken: Als jij een ongeluk had gekregen(wat gelukkig niet zo is) of je wordt ziek, dan kan het ook maar zo zijn dat je langere tijd afwezig bent. Dat weet je al helemaal niet van tevoren.

Zoals mei mama86 zegt, je baas zal wel erg geschrokken zijn.

Geef het even de tijd, maar niet stoppen met genieten hoor, die 9 maanden zijn zo voorbij.

Liefs Sandra

jee wat naar ja iedereen kan zeggen trek het je niet aan maar o wat herken ik dit en ben bang dat mijn leidinggevende ook echt niet blij is
vertel het gewoon nu ook even aan mensen die wel blij voor je zijn mischien helpt dat collega's moeders op school vriendinnen weten het denk ik al ?

Wat vervelend dat je leidinggevende zo reageert. En ik denk ook dat ze erg geschrokken is vooral omdat jij aangeeft dat je zwangerschap onverwacht was.

En gewoon blijven genieten hoor. Je baas weet immers ook dat ze voor die 4 maanden dat jij verlof hebt gewoon een vervanger kan inhuren, die eventueel al een aantal maanden voor jouw verlof kan worden ingewerkt.

En geniet ervan met mensen die wel blij voor je zijn.

Dank jullie wel voor de reacties. Het genieten gaat nog moeizaam, maar ik ben wel blij dat ik het verteld heb. Mijn baas zal er inderdaad aan moeten wennen, maar ik had gewoon gehoopt op een iets positievere reactie. Nu is het allemaal gelijk zo negatief.....
Alleen mijn ouders en zussen weten het al. De rest van de vrienden nog niet, maar dat zal nu wel niet lang meer duren. Mijn buik wordt al goed zichtbaar en ik heb sinds gisteren ook zwangerschapsbroeken aan....

Terug
Bovenaan