Baas reageert niet leuk op mijn zwangerschap

Hoi zwangeren, bijna-zwangeren en moeders,

Heeft iemand hetzelfde probleem dat ik nu heb? Normaal gesproken heb ik al heel veel jaren heel goed contact met mijn werkgever: het is wel echt een mannenbedrijf (winkel), maar we lachen heel wat af. Daarom heb ik ook niet te lang gewacht met het heugelijke nieuws van mijn tweede zwangerschap (al bij 6 weken). Dat heeft de sfeer ineens veranderd.

Enkele opmerkingen:

"Dat heb je slecht gepland" (verlof valt in de zomer als mensen op vakantie willen gaan)

"Ik had het eerder willen weten"

"Had je maar niet zwanger moeten worden" (als ik aangeef misselijk te zijn)

"Extra pauzes: wat een onzin!"

Daarnaast heeft hij het gelijk tegen al mijn collega's doorverteld, terwijl ik hem gevraagd had het zich voor te houden.

Anyway, ik voel me beroerd, kotsmisselijk, hondsmoe en nou is de sfeer op mn werk ook niet feestelijk meer. En op begrip kan ik niet rekenen. Sterker nog: ik mag er nog een tandje bijzetten en extra hard knallen tot ik met verlof ga (veel sjouwen, op gammele trappetjes staan, 9 uur per dag staan). Ik weet wat mijn rechten zijn, maar dat interesseert mijn baas niet zo.

Iemand anders hier ook last van?

Groetjes!



 
Hoi.

Ik deel je ervaring gelukkig niet. Maar wat vreselijk naar voor je!

Ik zou proberen een serieus gesprek aan te gaan met je leidinggevende. Als dit niet lukt moet jehet echt hogerop zoeken. Dit kan en mag niet!

Heel veel sterkte en geniet toch van je zwangerschap!
 
Dank Mary,



Het genieten komt waarschijnlijk na de eerste drie beruchte maanden, was bij de eerste ook. Misschien als mijn buik dikker wordt, dat het begrip ook komt. Flauw eigenlijk, he: als je je superberoerd voelt kun je meestal nog niks zien en ben je een "aansteller", maar zodra de buik gaat groeien en je je vaak stukken beter voelt krijg je allemaal hulp aangeboden.



Groetjes
 
Hallo,

helaas is dit bij mij ook bekend. In de periode dat ik het gezegd had ik zwanger was waren er nog 3 zwanger. En toen was het ook van oh lekker gepland!

ik kon niet meer het was mij allemaal te zwaar en ben in de ziektewet gegaan. Je moet aan je zelf en aan je kindje denken dat is nu het belangrijkste!

Ze krijgen voor iemand met zwangerschapsverlof gaat ook nog dik betaald dus moeten niet zo dom doen.

Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt is niet leuk zo. En onbewust ga je je druk maken en dat is nu op dit moment niet goed



groetjes
 
Terug
Bovenaan