baas... wanneer zeg je het tegen hem?

A

Anoniem

Guest

Hello meiden,

Wanneer hebben   jullie het tegen de baas gezegd dat je zwanger bent?

Ik ben 12,5 week, en ik zit nog te twijfelen of ik het nu moet zeggen?

Graag hoor ik het van jullie meiden.

Groetjes
Sara

Voordat je uberhaupt wat zegt... heb je een tijdelijk of vast contract? Probeer eerst dat vaste contract er dan door te krijgen. Bazen kunnen echt smerige spelletjes spelen. Vraag tevens hoe het gaat met het bedrijf, zodat je zeker weet dat er geen bezuinigingen op stapel staan, en probeer te achterhalen hoe tevreden ze over je zijn. Want we hebben hier nog al meer dan lief is op het forum gezien hoe mensen er met een smoes werden uitgewerkt nadat ze hadden medegedeeld dat ze zwanger waren. Dit mag wetteijk gezien natuurlijk niet. Maar het is soms heel moeilijk te bewijzen.

Als dat allemaal helder is, dan is het denk ik wel tijd om het goede nieuws te delen!

succes,
Wietske

dankje wel voor je snelle reactie..

Ik werk hier nu bijna 2 jaar, en heb een vast contract.   Dus ik heb geen twijfels dat ze mij na het nieuws mede hebben gedeeld iets kunnen doen ook al zouden ze het willen. Ik sta in mijn recht.

Groetjes
Sara

Volgens mij hoef je het officieel pas heel laat te vertellen, maar een paar weken voordat je met verlof gaat.
Maar als je zwaar lichamelijk werk moet verrichten of werkt met chemische stoffen kun je het beter eerder vertellen, omdat je dan recht hebt op aangepast werk.

Mijn baas weet het sinds 10 weken zwangerschap (ik ben nu 13w4d) en hij zei dat het hem niet zoveel uitmaakte wanneer het verteld werd, maar als je ziek bent als gevolg van de zwangerschap willen ze het wel graag weten, omdat het  dan vergoed wordt. Bijvoorbeeld bij extreme misselijkheid. Dan kost het hun geen geld, maar wordt het betaald uit hetzelfde potje als waar je verlof uit komt en kunnen ze vervanging inhuren.

Kunnen ze het nog niet bij je zien dan? Dat was eigenlijk de reden dat ik het verteld heb.. Ik was zooooo moe en groeide al flink. Nu werk ik in de thuiszorg, dus zien je collega ´s je niet zo vaak en was hun dus ook nog niets opgevallen.

Succes met vertellen! Bij mij reageerden ze in ieder geval heel positief!

Zover ik in mijn cao heb gelezen moet ik het uiterlijk bij 5 maanden vertellen.
Dus opzich heb je de tijd nog.
Maarja hoelang kan je je buik verbergen?
Mijn baas vroeg spontaan aan me of ik zwanger was, en ik meen dat ik toen 10 weken zwanger was en serieus nog geen buik.
Hij zag het aan me pupillen die staan dan wijder. Tja hij is huisarts he hahahaha.
Groetjes Dees 32w4d

Ik zou het vertellen wanneer jij denkt dat het het juiste
moment is. Ik heb het zelf met 8 weken al verteld, maar dat
komt omdat ik zo ´n flapuit ben, en zo enthousiast was over
de zwangerschap.
Op een gegeven moment gaat je buik toch wel groeien, bij
mij was dat meteen al in het begin.
Ik zou er niet meer te lang mee wachten, maar das mijn mening.

xx Syrah (32 wk)

Hoihoi,

Altijd lastig en per beroep/bedrijf verschillend.. ik heb het zelf bij 15 weken verteld en dat was wel vroeg zat. M'n buik ging toen groeien. Je hoeft verder geen toezeggingen of iets te doen, gewoon vertellen wanneer je denkt dat het goed is en een afspraak maken voor een maand of 2 laten over hoe en wat je het gaat oplossen, minder werken, verlof e.d.

Groetjes
Merel
22 wkn 5 dgn

Mijn baas   en bazin hadden het zelf al lang door haha hij kwam bij me van goh moet je niet wat vertellen.
Ik ben kok van beroep in een eetcafe. Beneden is een kroeg en op de 1 e etage zit een restaurant. Na werktijd bleef ik altijd hangen aan de bar mijn man haalde me altijd op, en hadden we met de collega s (wat eigenlijk ook allemaal goeie vrienden zijn) echt soms nog de gekste feestjes.
Vooral de weekenden gingen door tot in de late uurtjes. tsja dat hou ik nu niet meer vol en toen ik wist dat ik zwager was ben ik natuurlijk ook niet meer aan de borrel geweest, ja iedereen wist t al, geen borrel en geen sigaret ja daar moet iets aan de hand zijn.
We hebben ook met z n allen een moeillijke tijd achter de rug, en mijn baas (hij word boos als ik neerzet baas) die had tranen in zijn ogen hij vond t echt prachtig.
Hij noemt mij zelfs jullie met zijn 2 en haha (mijn  foetus en ik natuurlijk).
groetjes leena

Terug
Bovenaan