Baby ‘zelf’ leren slapen.

<p>Lieve ouders,</p><p>Mijn dochtertje is nu 5 weken oud. Ze valt alleen in slaap op mijn borst, na 20 min kan ik haar heel rustig wegleggen, overdag in de wagen in de woonkamer en ‘s avonds in haar wiegje.</p><p>Over 5 weken moet ik weer aan het werk en zal ze 2 dagen naar mijn moeder en schoonmoeder gaan. Ik wil graag dus vast aanwennen om zelf in slaap te vallen. Hebben jullie tips? Op het CB zeiden ze net zo lang laten huilen totdat ze slaapt(Ria Blom methode).Ik vind dit wel wat ver gaan. Ben benieuwd of jullie tips hebben! Anders ga ik toch maar de tip van het CB luisteren.</p><p> </p><p>Lieve groetjes!</p>

Hoi,

Pff, dat het consultatiebureau die methode nog steeds adviseert is echt raar! Die methode is bedoeld voor kindjes ouder dan 6 maanden en niet geschikt voor je baby. Het is ook echt niet nodig om je kindje te laten huilen. Ik raad je de boeken van Stephanie Lampe aan, daarin legt ze uit hoe slaap werkt bij babies en hoe je ze kunt helpen zelf in slaap te vallen, zonder het laten huilen. Haar boeken lezen makkelijk weg en zijn heel praktisch. Ik heb er heel veel aan gehad! 

Succes!

Wij hebben heeeel veel gehad aan het boek ‘baby in droomritme’ van stephanie lampe. Het boek leest supermakkelijk weg en de tips en schemas werken super. 

Hier hetzelfde probleem met onze dochtet van 5 weken. Consultatiebureau gaf ons het advies om te gaan inbakeren. Dat gaan we dus maar proberen. Ben benieuwd!
‘s Avonds na de laatste fles kan ik dr wel meteen in dr wiegje leggen, en dan slaapt ze ook gewoon. Als ze ‘s nachts komt ook. Probleem is bij ons dus alleen overdag (tijdens het wandelen overdag valt ze overigens wel in slaap).  

#oudersvannu 
Hallo.
Wij zitten de laatste week met een apart probleem.
Onze kleine man van ruim 1.5 jaar wilt in avond niet naar bed.
Overdags als die ze middag slaapje gaat doen is het pats boem slapen omdat die moe is.
In de avond tussen half 8 en half 9 terwijl die ze ogen amper kan open houden leggen we hem op bed.
Maar naar 10 min gaat die huilen en geluid maken en staan en als we hem eruit halen is die beneden de vrolijkste jongen op aarde en gaat die weer spelen met ze speelgoed.(terwijl die doodop is ).
Soms kan het wel 23.00uur worden voor die echt zo moe is dat die dan naar bed gaat.
Wij vinden het zo raar in middag is totaal geen probleem maar in avond wilt die gewoon niet slapen.
We zouden ook niet weten of die ergens last van zouden kunnen hebben omdat die dit ook in middag zou moeten hebben dan toch.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Onze dochter is inmiddels 17 weken. 
Sinds ongeveer 2 maand valt ze zelf makkelijk in slaap. Ik leg haar wakker en vaak lachend in bed en vervolgens valt ze zelf in slaap. Wat haar daarbij erg heeft geholpen is haar duim. Maar ja, daar heb je op deze leeftijd nog geen invloed op. 
Voordat ze aan het duimen was, ging het zelf in slaap vallen soms wat moeilijker. Wij hebben haar soms wel even laten huilen, maar max 10 min. Soms viel ze binnen die tijd zelf in slaap en anders knuffelen, rustig worden en weer wegleggen. 
Maar het verschilt ongetwijfeld per kind! Dus vooral zelf uitzoeken en bedenken waar jij je goed bij voelt en dat een paar keer proberen. Mijn dochter had rond de 8/10 weken een vaster ritmer en sliep beter, dus wellicht moet je het ook even de tijd geven...

@gebruiker10083021

Zorg voor regelmaat. Voorbeeld hoe wij het doen (ons zoontje (2)gaat om 19:00 soms 19:30 in bed. Dit is ons ritme elke avond voor zn slaapje... 
Als eerst badje dan luier verschonen pyjama aan tanden poetsen vitamine D. Soms lezen we een boekje. Daarna als papa ook erbij is dan gaan 1 van ons hem op arm nemen en doen de gordijnen dicht muziekje aan deur dicht lamp uit sterretjes lamp aan en even ringelen aan zn spaarpot (zit een belletje aan) daarna papa knuffelen en kus daarna mij toe knuffel en kus. En vertellen wat er morgen gaat gebeuren... bijvoorbeeld opvang of dag samen met mama. Leg hem dan in bed kus geven en welterusten wensen papa doet altijd even high five en boks daarna welterusten slaap lekker en we doen de deur dicht... hou het kort. Soms word mn zoontje wakker als zn muziek weer uit is. Roept ie mij via babyfoon. Dan kan ik via babyfoon weer aanzetten en weer welterusten wensen daarna hoor ik hem niet meer... als hij huilt... laat ik hem meestal 10 min huilen (meestal hoor je het ook wel direct of er ook iets echt aan de hand is dan kijk ik alsnog... Maar ik hou het dan ook kort. 

Toch succes het ritme bij ons thuis helpt heel goed... dan weten ze wat ze te wachten staat en als het elke dag hetzelfde is weten ze niet beter 

Terug
Bovenaan