Baby's slikken korsten heel door

<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn baby's zijn 6 maanden oud en slikken hun korsten door zonder er eerst op te kauwen. Ik geef ze wat langere stukjes en ze krijgen het wel voor elkaar om hier iets af te knagen. Ik had al een sterk vermoeden dat er daarna alleen op gezogen werd. Maar na een spuugje van 1 van de baby's zag ik hele stukken korst op het kleed liggen, dus nu weet ik het ook zeker. Hoe zorg je ervoor dat ze gaan kauwen? Ik doe het ook voor, maar dat mag dus blijkbaar niet baten :p.</p><p>Groetjes Amy</p>
 
Zeker op korsten is het kauwen ook gewoon niet zo effectief, omdat het behoorlijk stug spul is... Ik laat mijn zoontje gewoon lekker op zo'n stuk korst knabbelen, sabbelen en kauwen (dat leren ze vanzelf hoor, als je ze maar laat oefenen). Ik heb het idee dat hij dat ook vaak als redelijk grote brok doorslikt, maar in zijn ontlasting kom ik nooit stukken tegen, dus zijn lijfje weet er wel raad mee nadat het lekker klefgesabbeld is!
 
Hoi
Ik gaf altijd lange korsten zodat ze het niet in een keer alles naar binnen kon duwen en echt kouwen moeten ze oefenen zo lang ze zich niet verslikken is er niks aan de hand dan hebben ze het goed nat gesabbelt en word het wel verteerd 
 
Ik geef kleine stukjes en stop het in de wang, dan moet ze wel even kauwen voordat ze het door kan slikken. Nu met 6 maanden nog geen korst, maar alleen het zachte deel van het brood (meestal met een beetje boter).
 
Terug
Bovenaan