Baby 1 jaar 05.00 wakker

<p>Het duurde even maar hij slaapt door. En wordt tussendoor niet wakker.</p><p>Of ik m nou om vijf uur op bed leg of half zes of half zeven (later kan niet want dat is hij afgedraaid) hij wordt altijd om vijf uur wakker. En zijn kamer is niet te koud. En het is echt donker. En wakker is aan staan. </p><p> </p><p>Iemand nog tips?</p>

Hoe vaak en lang slaapt hij nog overdag? 5 uur wakker is wel vroeg, maar zijn nacht begint ook wel heeeel vroeg. Onze dochter sliep op die leeftijd in de nacht ook max 12 uur, maar meestal 10 of 11. Dus als zijn nacht al om 18 uur begint of zelfs 17uur(!), snap ik dat hij om 5 uur wakker is.. Eigenlijk is dat dus ook heel normaal en zou eerder gek zijn als hij pas om 7 uur wakker zou worden... 
Wellicht lukt het om de slaapjes overdag iets op te schuiven, zodat hij later op de middag wakker wordt en dan dus later naar bed kan? Dat zou ik proberen. 

Hij slaapt om tien uur en twee uur een uurtje 
Opschuiven is lastig want hij komt soms doodmoe van de opvang 
Maar zelfs als hij half zeven gaat slapen is het nog steeds vijf uur

Ik kan me altijd moeilijk herinneren hoe ons schema eruit zag terwijl t niet zo lang geleden is.. 
En als je een wakker tijd van 2-3-4 aanhoudt? 
Ik herken het wel, wij hebben ook een hele tijd gehad dat hij om 5/5.30 wakker was. Maar moest dan ook echt tussen 18-19 naar bed want anders was t niet te doen. Voor 18 weigerde ik, vond voor 5u eruit echt niet meer haalbaar. 
Wij moesten daar gewoon doorheen. Weten nu dat hij een nacht van 11u altijd heeft (20maanden). 
Later spraken we onderling af dat er een soort grens was, bijv wakker worden voor 6u betekende een extra (wel kort) slaapje. Dan waren alle slaapjes dus korter maar dan kregen we hem iig tot een schappelijke tijd wakker gehouden s avonds. Oh en ook: volhouden met je ritme. Niet na 3 dagen denken het lukt niet, hier duurde t zeker 2/3 weken consequent zijn voor het nieuwe ritme erin zat met gewenst resultaat. 
Helaas even bikkelen. 

Misschien niet wat je wilt lezen, maar wij moesten er ook doorheen. Haar biologische klok stond rond die leeftijd gewoon om 5 uur afgesteld, wat we ook probeerden. Rond 2 jaar was het opeens over. Nu is ze 2,5 jaar en is het een echte uitslaper geworden, terwijl wij niets aangepast hebben.

Had hetzelfde kunnen typen; zoontje is 1 en standaard rond half 6 wakker. Soms lukt het hem nog beetje te laten snoozen bij mij in bed, deels aan de borst, meestal is het helaas pindakaas. Dochter heeft dit ook aantal fases gehad, sliep met 2 opeens van 8-8, dus heb hoop..

Terug
Bovenaan