Baby 1 jaar avondfles

<p>Hallo, de avondfles geven we altijd met naar bed brengen. Hiervan valt ons zoontje altijd in slaap. Nu moeten we die afbouwen maar hoe hebben jullie dat gedaan? Nog tips? </p>
 
Wij zijn met 1 jaar overgestapt op koemelk (in het begin aangelengd met water) steeds wat minder gaan geven en uiteindelijk overgestapt op een klein flesje thee, hij krijgt nu maar 50cc, want het is meer het ritueel dan dat het nodig is. We zijn thee gaan geven omdat hij van koemelk begon te hoesten in de nacht, maar hij accepteerde het gelijk... als hij zijn flesje maar op schoot krijgt in zijn kamertje en samen een boekje kan lezen. Hij is nu 1,5 en krijgt dus nog steeds een flesje, ik vind het wel gezellig zo samen even de dag afsluiten 
 
Lekker doorgeven ik geef nog een fles bijna 1 jaar en boeiend als hij lekker vind en goed van slaap geef ik lekker opvolg melk nummer 3
 
Moeten afbouwen? Het is jouw kindje dus als hij lekker slaapt op de fles en jij wil die geven, dan lekker doen! Jij bepaalt.
 
Van wie MOET je afbouwen? Wij hebben een kindje van 1.5 en overdag krijgt hij inderdaad gewone koemelk maar s avonds krijgt hij nog een flesje opvolgmelk met 1 schep granen erin. Hij slaapt er goed op en heeft er behoefte aan dus waarom niet? We zijn wel van 180 ml water naar nu 120ml gegaan. We willen eind januari wel gaan proberen op helemaal te stoppen.
 
Mijn dochter is bijna 17 maanden en krijgt ook alleen in de avond nog een flesje van 120cc opvolgmelk. Ze vraagt hier echt om en vindt het nog zo lekker, dus ik vind dat nog wel Prima voor de nacht! Zeker op dagen dat Ze weinig heeft gegeten als avondeten, is die 120cc toch echt wel even een lekkere vulling. Ik zie wel wanneer ze ermee wilt stoppen. De rest van de dag krijgt ze gewoon water/dixap/koemelk.
 
Wij zijn vanaf 12 maanden overgestapt op normale melk. Steeds wat minder gaan geven na 2 weken helemaal gestopt. Vond het wel fijn want het maakt het avondritueel juist veel relaxter (omdat er geen fles meer verwacht wordt). Dacht dat we nooit van die avondfles zouden afkomen omdat het altijd geïnhaleerd werd maar ging super. Drinkt nu ook meer tijdens eten 's avonds (water).
 
Terug
Bovenaan