Baby 1 jaar iedere nacht wakker

<p>Soms gaat het wat beter maar 8/10 keer wordt onze dochter (van net 1 jaar oud) in de nacht rond 4 uur jammerend wakker. Soms gaan we er heen, geven we haar haar speentje (ligt gewoon in bed), soms is ze dan snel rustig maar vaak ook niet. Vaak blijft ze wat jammeren om dan vervolgens wel weer in slaap te vallen. Ze wordt sowieso altijd vroeg wakker, tussen 6-6.30u. Dit gaat nu eigenlijk al wel een aantal maanden zo en inmiddels denk ik dat we er wat mee moeten. Misschien heeft iemand een idee hoe we dit aan kunnen pakken? </p><p>Haar ritme overdag wisselt enorm. De laatste weken ging het ongeveer zo:</p><p>6.30 - wakker<br />8.30 - naar bed <br />10.30 - wakker<br />13.30 - naar bed<br />14.30 - wakker<br />19.00 - naar bed</p><p>Of ze overdag wel of niet goed slaapt maakt geen verschil met het wakker worden in de nacht. </p><p>Hopelijk heeft iemand tips!</p>

Hoihoi, wat vervelend zeg! Wij hebben met 10 maanden geïnvesteerd in een telefonisch consult bij een slaapcoach en direct resultaat! Onze zoon wordt vrijdag 1 en de afgelopen maanden zijn echt genieten, omdat we alle drie zo lekker slapen! Ik weet niet of dat voor jullie een optie is? Ik zal ons schema delen, we hebben wat geschoven met dutjes om zo de slaapschuld goed te verdelen over de dag. Maar geen idee of dit bij jullie past hoor!

7.00 wakker maken, elke dag ook in het weekend haha
Eerst schone luier en gordijnen open, dan in het grote bed een fles. Dan beneden een broodje.
9.15 naar bed
10.00 wakker maken
Fruithap, lunch rond 11.45
12.30 naar bed, wakker maken om 14.30
Dan fles (bouwen we inmiddels af) of tussendoortje
17.30 eten
18.30 beneden fles, 19.00 uur naar bed.

Als onze zoon zijn middagdut niet volledig doet, vervroeg ik alles een half uur en gaat ie 18.30 naar bed. In de ochtend was het in het begin een beetje rekken. We gaan trouwens ook langzaam naar ochtenddutje van 9.40 tot 10.00!

Misschien heb je hier iets aan, maar anders kan ik je ook echt een slaapcoach aanraden! Wij hebben bij slaapkops gedaan en hebben een hele fijne ervaring gehad met geweldig resultaat!

Wij hebben ook geen fantastische slaper, ook een vroege vogel. Nu 19 maanden. Wij hebben zo af en toe een nacht doorslapen, heel soms ineens een week met fantastische nachten. Maar erg vaak nog 2 a 3 keer wakker. En soms gewoon regelrechte horrornachten waarin ze elk uur wakker wordt, of tussen 1 en 4 elk kwartier weer begint te huilen. 
Geen pijl op te trekken. 

Wij hebben wel tot 18 maanden nog regelmatig een kleine fles gegeven snachts. Als ze na 3 x sussen niet soepel verder sliep, dan kreeg ze 60 ml waarna het dan toch wel lukte meestal. Maar sinds een paar weken maken we haar daar niet meer blij mee. Wel kan ik zeggen dat honger bij ons eind van de nacht wel vaak een rol speelde, en met 12 maanden was ze nog niet nachtvoedingvrij. Vasthouden aan "is niet meer nodig" werkte voor ons niet. 

En rond 4 uur is het koudste uurtje van de nacht. Zul je vast al aan gedacht hebben, maar misschien heeft je kindje het fris? Of hoort ie ergens een verwarming aan slaan (bij ons hoor je dat goed)?

Slapen is bij ons in elk geval lastig te sturen, dus ik heb ook gewerkt aan acceptatie. Maar ik voel me soms best een zombie, nu 25 weken zwanger en dan om 6 uur, elke ochtend als een robot, mamaaaaaaa flesje, eten!

Eerlijk gezegd vind ik het niet gek ofzo, kindjes worden nou eenmaal wel eens wakker en lang niet alle kinderen slapen uuuuren zonder wakker te zijn. Ik heb 2 dochters en beiden tot 14 maanden geregeld een nachtvoeding nodig gehad. En daarna werden dat slokjes water.
Ze zijn nu 4 en 2.5 jaar en we slapen nog steeds lang niet elke nacht door!! Bijna elke nacht is de Jongste wakker en moeten we er 1-3x even naartoe. De oudste slaapt in principe door, maar is tegenwoordig elke dag 5.00/5.30 (!!) wakker. Maakt niks uit of ze om 19.00 of 20.00 slaapt... ze blijft dan wel tot 6.30 in bed, maar roept 5x om van alles, ligt te zingen etc. Dus niemand doet nog een oog dicht.

Ik vind het heel normaal dat kindjes wakker worden s nachts, sowieso de eerste 1.5 jaar. Ze hebben je gewoon nog geregeld nodig. En nee, ik vind het helemaal niet tof en zou zoooo graag weer eens 1 nachtje van 22.00 tot 6.30 slapen maar dat gebeurt zelden.

6.00/6.30 wakker is overigens ook écht een heel normale tijd voor kinderen!

Nu heb ik ook niet het geluk met hele goede slapers, maar ik vind het gedrag van jouw kindje niet opmerkelijk of zorgwekkend, zeker niet voor haar leeftijd! Go with the flow, doorslapen kun je echt niet afdwingen!!

Hoi mijn dochter van 3 slaapt sinds een half jaartje 9 van de tien keer door snachts maar 2 jaar lang vanaf de 6 maanden elke nacht wakker geworden vaak sliep ze wel weer snel verder dus zou zeggen volhouden het komt vanzelf goed

Terug
Bovenaan