Baby 1 jaar kan nog niet zitten

<p>Mijn zoontje is inmiddels 29 november 1 jaar geworden. Hij loopt echter achter in de grove motoriek. Hiervoor zijn wij nu doorverwezen naar fysio. Mijn zoontje is dus 1 en kan nog niet zitten, alleen met ondersteuning. Ik maak mij zorgen om hem. Zijn er meer ouders met kindjes die met 1 jaar nog niet konden zitten los?</p>
 
Hier deed mijn zoontje het toen hij 1 jaar en 1 maand was pas. In alle activiteiten op grof motorisch gebied is hij traag. Ook al fysio vanaf 4 mnd oud als stimulans. Hij is gewoon met andere dingen bezig. Cognitief heel ver. Zegt veel woordjes, begrijpt veel, kan al zijn lichaamsdelen aanwijzen etc. Ik maak me vaak zorgen maar de fysio stelt me vaak weer gerust en er is geen stilstand dus dat is fijn. En omdat hij Cognitief heel sterk is maak ik me ook geen zorgen. 
 
Mijn zoontje ontwikkelt gelukkig voor de rest ook goed. Fijne motoriek is op orde. Hij kijkt je aan als je zijn naam zegt, hij lacht veel, doet al geluiden echt na. Brabbelt veel.
 
Elk kind ontwikkeld ergens sneller in dan iets anders bijvoorbeeld die van mij loopt en is 10 maanden maar die kan nog geen dingen aanwijzen of iets . 
 
 
Ik zal nog even een update geven, fijn om te lezen misschien voor ouders die in een soort gelijke situatie zitten. Ons zoontje kan inmiddels zitten dmv goede oefeningen van de fysio!
 
Terug
Bovenaan