Baby 1 week oud huilt veel

<p style="text-align: center;">Onze dochter is vandaag een week oud. Nog zo klein... we zijn helemaal gelukkig en verliefd.</p><p style="text-align: center;">Sinds de eerste dag kunnen wij haar niet zomaar wegleggen in de wieg of box, of wegleggen om te slapen, want dan gaat ze huilen. Het duurt even voordat wij haar rustig krijgen en haar te laten slapen. Slaapt ze net een klein uurtje of minder dan is het alweer tijd voor de volgende borstvoeding. Wij moeten haar dan wakker maken en dan begint het riedeltje opnieuw. We hebben haar daarom veel vast om te troosten en pink in haar mond ivm zuigbehoefte maar dan wegleggen lukt biina niet. Ik heb haar op advies als ze huilt tussendoor meer aangelegd aan de borst, maar de voeding komt dan op een geven moment uit haar neus. Ze heeft dan dus eigenlijk te veel. Ook na een voeding waarbij ze inslaap valt is boertje laten lastig, want dan wordt ze weer wakker en gaat ze weer huilen. Voor ons gevoel slaapt ze hierdoor te weinig en huilt ze wel meer dan drie uur op een dag. Dit is als ouders zijnde zo zielig om te zien en je wilt graag dat ze geen pijn heeft door krampjes etc. Herkennen mensen dit? En hebben jullie nog tips?</p>

Lastig he, als ze nog zo klein zijn.. het us zo zoeken de eerste maanden! Maar waarom maak je haar wakker voor een voeding als ze eindelijk slaapt? Niet doen! lekker laten slapen! Als ze honger heeft, komt ze echt wel voor een voeding. Laat haar maar lekker drinken op verzoek, een ritme is toch nog heeeel moeilijk die eerste weken/maanden. Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding, ook niet toen ze nog zo klein was.. ze krijgen vanzelf een keer honger en dan drinken ze ook beter! 

Wilde ik ook zeggen, probeer eens om haar niet wakker te maken en geef haar de kans het zelf te regelen. Mijn dochtertje is 3 mnd nu, krijgt volledig bv op verzoek, ook laat ze zich niet makkelijk wegleggen, we hebben maar een paar plekken in huis waar ze zich laat wegleggen zonder te huilen; haar bed, waskussen onze bed en op het loungegedeelte van onze bank :) en daar hebben we 3 mnd mee geoefend totdat we erbij neervielen. Haar wandelwagen en maxicosi zijn steeds een uitdaging, maar het gaat steeds beter (huiltjes worden korter). 
Sommige kindjes huilen nu eenmaal sneller of meer, het is bij ons tot zo’n 6 weken best veel te veel geweest maar ze zit vanaf dat ze zo’n 2 mnd werd steeds beter in d’r vel. Belangrijkste is rustig blijven en je kind leren kennen, hoe krijg je haar zo ver dat ze voldoende slaapt, drinkt en poept :) 
De eerste paar mnd zijn altijd het zwaarst, het wordt echt veel beter!! Succes!! 

Hoe drinkt ze aan de borst? Als ze te moe of onrustig zijn dan gaan ze slordig drinken waardoor ze meer lucht happen. Ze verslikken zich dan ook en dan komt de voeding uit hun neus. Althans, dit is mijn ervaring. Als dat zo is, haal haar dan van je borst en wacht even met opnieuw aanleggen, vaak zit er toch een boertje dwars zul je merken.. 
Dat je zoveel mogelijk aanlegt is alleen maar goed, juist in de eerste weken. Je komt vanzelf in een tijdsschema terecht en ze gaan gaandeweg steeds ‘minder’ vaak drinken.. 

Haar zelf laten komen voor een voeding is zeker een optie als je op verzoek wilt voeden. Houd wel in de gaten dat sommige kindjes als ze zo jong zijn zichzelf nog niet melden. Zeker met dit warme weer moeten ze genoeg drinken.

Heel herkenbaar, zeker de eerste weken! Ik lees dat je kindje veel zuigbehoefte heeft en je dan je pink geeft. Misschien als tip om een speentje te geven? Ik wilde dit in eerste instantie ook niet, maar onze zoon had ook erg veel zuigbehoefte. Het gaf hem veel rust! Veel succes, het komt allemaal goed!
Liefs

Ik wil adviseren om haar na te laten kijken door een osteopaat.
Jaaa, ik promoot het overal. Het is dan ook dat ik blij ben dat ik het heb gedaan. Als ik het weken eerder had gedaan, was dit ons een hoop gehuil en stress gescheeld.
Ieder baby krijgt een flink geboortetrauma mee. Het kan zijn dat ze last heeft van haar nek en daardoor veel huilt. Wij hadden dit ook.
Een behandeling was al voldoende en echt de moeite waard!

Sterkte.

Terug
Bovenaan