Baby 10 dagen blijft huilen

<p>lieve allemaal,</p><p>10 dagen geleden is onze eerste dochter geboren.</p><p>wij zijn gestart met nutrilon prosyneo 1 en heeft daarmee bijna iedere luier en probleemloos ontlasting gehad maar we  zijn op advies van de kraamhulp sinds gister overgestapt op de normale nutrilon.</p><p>ik dacht er goed aan te doen met de prosyneo te starten maar volgens de kraamhulp een stomme zet omdat je niet weet of ze wel allergisch is.. heel stom misschien maar ik dacht;voorkomen is beter dan genezen.. ze sliep tussen de voedingen door echt heel erg goed</p><p>nu heeft ons moppie onwijs veel last van krampjes en heeft sinds vanmorgen geen poepluier meer gehad.. ook slaapt ze niet meer goed en wordt alleen rustig in de draagzak of dicht tegen ons aan.. Ik lees wel dat ze moet gaan wennen aan haar nieuwe voeding maar mijn man is nu toch de prosyneo halen bij de supermarkt omdat we niet zo goed weten wat we nou moeten. </p><p>Heeft iemand tips wat we nu het beste kunnen doen? </p>

Ik ben het wel met je kraamhulp eens.. je had niet met prosyneo moeten starten.. ze is waarschijnlijk overstuur omdat ze nu moet wennen aan haar nieuwe voeding. Ik denk dat er niks opzit dan even door de zure appel heenbijten en lekker haar bij je houden. Wij waren gestart met de standaard nutrilon en zijn op een gegeven moment overgestapt op omneo (in overleg met consultatie bureau!) en daar moest onze dochter ook aan wennen. Hopelijk gaat het gauw beter 

Ik ben het met bovenstaande reactie eens. De kans dat je kleintje allergisch is, is heel klein. Dus beter eerst standaard voeding proberen ipv gelijk beginnen met speciale voedingen. Ik werk op een kinderdagverblijf en 90% van de kinderen doet het prima op de standaard voeding. (of dat nou Nutrilon of Hero of Kruidvat merk is, maakt niet eens uit) 
Je kindje heeft nu echt de tijd nodig om te wennen aan de standaard voeding, dit kan echt wel een paar dagen duren. En het is niet erg als ze een paar dagen geen ontlasting hebben! Als je merkt dat je kleintje er last van heeft, kun je haar buikje masseren (draaibewegingen maken)
Maar na 1 dagje huilen gelijk weer terug gaan op de speciale voeding is niet de oplossing... je moet idd écht doorbijten. En misschien heeft je kindje juist vandaag een regeldag? Kan ook gewoon he.. dat het toevallig gelijk komt. 
Het is heel vervelend en zwaar om 'door te bijten' maar probeer het eens een volle week! 
Wel gek dat je kraamzorg dat nu pas zegt.. en niet al op de eerste of tweede dag?? 

Inderdaad even doorbijten hoor zoals hier boven wordt gezegd! Houd rekening met een paar rommelige dagen, maar dan zit ze wel op normale voeding en dat is veel beter. Door die speciale voeding te pakken heb je kans dat ze juist gevoelig gaan worden voor voeding.
Baby’s hoeven niet zo vaak te poepen hoor. Bij borstvoeding mag er zelfs twee weken tussen zitten. Mijn dochter van vijf weken poept zo’n twee tot drie keer per week (krijgt borstvoeding) en dat is juist een teken dat ze de voedingsstoffen allemaal goed gebruikt. Je poept immers alleen uit wat je niet kunt gebruiken. Bij kunstvoeding poepen baby’s overigens wel iets vaker dan bij borstvoeding.

Ja, eens dames... onhandig van ons. Zou fijn zijn als ik ergens het handboek voor het perfecte ouderschap kon vinden ;) 
dankjulliewel voor de reacties.. wij gaan doorbijten op de normale voeding :) 

Zo maken we allemaal soms onhandige beslissingen toch? Laten we eerlijk zijn, iedereen doet maar wat die denkt dat het beste is maar niemand weet echt wat ze doen.
Dat gezegd hebbende.. als je kindje er echt last van blijft houden zou ik het even overleggen met de huisarts. Misschien kun de overgang wat minder abrupt laten verlopen door te mengen of af te wisselen. Geen idee wat daarin mogelijk is maar hun weten dat als het goed is wel.
In ieder geval sterkte en houd in je hoofd dat het over gaat!❤

Ik denk dat jullie even door de zure appel heen moeten. De darmpjes van je baby zijn nog super gevoelig en nu er opeens iets anders in komt dan eerst, moet er hard gewerkt worden. Als de krampen echt heel heftig zijn, zou je eens infacol kunnen overwegen. Dit hebben wij de eerste 3 maanden ook gebruikt en hielp best goed. 
En voel je niet (te) schuldig dat je met bepaalde voeding begonnen bent hoor. Je deed het vanuit de allerbeste bedoelingen. We doen allemaal maar wat en de ene keer pakt 't goed uit, de andere keer niet. 

Terug
Bovenaan