Baby 10 maanden advies zetpil geven.

<p>Hoihoi,</p><p>mijn zoontje van 10 maanden slaapt slecht. We hebben een slaapcoach gehad maar zijn er nog niet veel mee opgeschoten.</p><p>nu is ik afgelopen week het consultatiebureau aan de telefoon en verteld dat hij in de avond of nacht 1,5 uur wakker is en eigenlijk bijna niet stil te krijgen is. Ik kreeg gelijk de tip om voor het slapen een zetpil te geven om te kijken hoe hij het daar op doet. <br />Ik vind dat erg dubbel want ik ben niet zo van zomaar een zetpil geven. <br />nu heeft hij 2 nachten achter elkaar gehad dat hij rond 12 uur ging krijsen. Uiteindelijk na een uur/3kwartier een zetpil geven en sliep al snel en dan nog de hele nacht door ook. Hij heeft nog nooit een nacht door geslapen ? uiteraard wel lekker voor ons even bijtanken want ook wij zijn op ondertussen. <br />Maar waar zou dat vandaan komen? ?</p><p>iemand hier ervaring mee?</p>

Zijn 6de tandje is net door. Hij had gisteren wel een hele tijd 1 rode wang. Ook is hij verkouden en hij hoest dus we dachten misschien ook keelpijn ofzo ? maar omdat hij nog nooit een nacht doorgeslapen heeft en nu vanaf een zetpil slaapt hij heel goed vind ik het zo bijzonder ?

Ja kan dat hij erg moe was en door de zetpil even wat minder last van zn verkoudheid en tandjes had. Hier ook een slechte slaper, en zeker tijdens virusjes. Maar als die dan eenmaal voorbij zijn dan haalt ze vaak ook een beetje in. Drie weken geleden hadden we de waterpokken hier. En de week erna heeft ze volledig doorgeslapen. Dat was de langste periode aan een stuk (19 mnd nu). Ik wist niet wat me overkwam! Heerlijk! Helaas is dat weer voorbij nu ze goed uitgerust is ?
Als we hier slechte nachten hebben gaan we eigenlijk eerst al het andere af. Honger/dorst, speen, wat troost, evt luier, paar keer proberen. Maar als het echt alleen maar huilen is en niks helpt, dan proberen we eigenlijk ook wel eens een zetpil. Vaak zijn de ergste nachten waarbij ze heel vaak wakker wordt of lang wakker blijft met huilen vaak een voorbode van een virusje of een tandje/kies. Je kan er donder op zeggen dat je er de volgende dag wat van kan zien. 
Zo af en toe een nachtje of 2 a 3 een zetpil doen we hier niet moeilijk over. Maar als het zo blijft en je vermoedt pijn, dan zou ik wel even naar de huisarts gaan. Want paracetamol moet je niet langer dan een week slikken geloof ik. Dan zitten er ook best wel wat bijwerkingen aan zoals hoofdpijn.

Fijn om je ervaring te horen!! Zijn broer had vorige week waterpokken dus misschien dat hij hier nu wat meer huilerig van is en binnenkort ook waterpokken heeft. 

ik ga idd gewoon per nacht even aan kijken en als niks helpt dan een zetpil ?

Hier ook geen aversie tegen een zetpil, die krijgt ze ook echt wel af en toe als ze ziekig is of last heeft  an tandjes. Maar inderdaad wel incidenteel en niet uit voorzorg zeg maar ;) 
Hier ging mevrouw ook pas doorslapen met 15 maanden dus ik weet hoe moe jullie kunnen zijn. Sterkte mama! Hoop dat het slaapkwartje gewoon ineens gevallen is en het vaker gaat gebeuren!

Terug
Bovenaan