Baby 10 maanden brabbelt niet

<p>Hallo, </p><p>Mijn zoontje van 10 mnd brabbelt niet. Hij maakt wel geluiden maar niet brabbelen. </p><p>Motorisch ligt hij ook wat achter maar gaat wel vooruit en volgt zijn eigen lijn. Met behulp van fysio.</p><p>Maak mij toch wel zorgen omdat hij zich langzaam ontwikkeld. </p><p> </p>

Is hij te vroeg geboren?

Ik zou me niet te snel zorgen maken. Elke baby volgt zijn of haar eigen lijn. Grote kans dat je dit over eej paar jaar niet terug ziet.

Zelf heb ik me ook vaak ongerust gemaakt. Mijn kindje slaapt zeer slecht. Overdag niet en 's nachts onderbroken. En door te googlen maakte ik mezelf meer onzeker. Maar ik zie dat ze groeit en ontwikkelt dus waarom zou ik me zorgen maken? 
Natuurlijk kan er een reden zijn en zegt het cb er iets van maar die volgen de gemiddelden. 
Helaas kan je nu nog niets zeggen over een achterstand of iets dergelijks.

Mijn nichtje is 13 maanden en maakt amper geluid. Daar maakten wij ons zorgen over, maar de artsen niet. Inmiddels is ze weer iets ouder en zien we al vooruitgang. Rustig afwachten denk ik! En als je het echt niet vertrouwt, gewoon even navragen! 

Terug
Bovenaan