Baby 10 maanden eet ineens slecht

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ons mannetje van 10 maanden eet ineens slecht zijn avondeten. Boterham lukt overigens wel gewoon. Ik maak de groentehapjes altijd zelf en soms geef ik hem wel een potje. Maar ik varieer wel veel. Soms eet hij wel 2 dagen hetzelfde.</p><p>Maar sinds een half weekje wil hij bijna geen avondeten meer. Heb t al geprobeerd meer fijner te maken voor hem, maar weinig helpt.</p><p>Iemand tips?? </p>

Misschien doorkomende tandjes? Sprongetje? Dan is avondeten vaak drama. Gewoon blijven aanbieden, hij gaat het vanzelf wel weer eten. Je zou ook nog kunnen proberen of hij stukjes wel wil eten. Verder niet te druk om maken zolang hij de rest van de dag goed eet. Houd het gezellig en dwing hem niks op. 
Het kan met een aantal dagen weer over zijn, maar kan ook paar weken duren. Hier ook een dametje die het soms vertikt om avond te eten. Dan zonder eten naar bed en ze is nog nooit wakker geworden van de honger. 

Ik ben het er niet mee eens dat je nooit moet dwingen. Mijn dochter begon rond de 10 maanden ook steeds slechter te eten. Toen ze 16 maanden was, at ze nog maar maximaal 2 happen en was het "nee nee" en woedend worden. Toen hebben we het over een andere boeg gegooid en zijn we echt even streng geweest. Wij bepaalden hoeveel ze moest eten. Het was 3 dagen een strijd met huilen, maar nu eet ze echt weer hartstikke goed en is er geen enkel moment van strijd meer. Zij zag eten als haar manier om autonomie uit te oefenen, maar dat kon gewoon niet zo langer. Ze kwam nauwelijks aan en sliep steeds slechter. Voor ons was de maat echt vol en ze moest gaan eten. Ben blij dat we toen de pedagogische adviezen overboord hebben gegooid.

Als ze er inderdaad slecht door slaapt en afvalt snap ik zeker die stap! Fijn dat het voor jullie heeft geholpen!
Maar ik denk dat het meestal inderdaad een fase is en je het vooral gezellig moet houden en blijven aanbieden. 
Hier ook periodes dat ze minder eten. 
Rond de 7 maanden weigerde mijn zoontjes alles wat gepureerd was. Hij wilde alleen nog stukjes. Dus dat kan idd ook nog het proberen waard zijn.

Zijn sprongetje is bijna voorbij en ik heb ook in het mondje gevoeld en gekeken, maar zie (nog) geen tandjes. Maar wellicht zit het er wel onder te fruten. 
Stukjes heb ik altijd gegeven en nu spuugt hij dat steeds uit. Zelf laten eten is een drama, dan ligt alles op de grond en eet hij heel weinig. Ik hoop dat het een fase is en het snel over mag gaan ?

Terug
Bovenaan