Baby 10 maanden huilt ineens snachts

<p>Hallo, </p><p>Hier een ligt bezorgde moeder, onze kleine is nu bijna 10 maanden en slaapt nu sinds een paar dagen heel slecht. </p><p>Hij sliep altijd redelijk door, en moest soms alleen even zijn speen weer in doen. </p><p>Maar sinds een paar dagen huilt hij al als ik hem naar bed breng.. </p><p>We hebben een na mijn idee een goed ritueel dat ging ook altijd goed. Maar nu zodra ik de kamer uit loop begint hij erg te huilen. </p><p>Alleen als ik hem vast heb of in ons bed slaapt hij zo. Maar begint weer te huilen als hij in zijn eigen bed word gelegd. Inmiddels word hij ook snachts wakker en huilt hij zo, en kan ik hem niet meer troosten. Tot ik hem vast heb of bij ons neem. </p><p> </p><p>Iemand tips of adviezen wat we kunnen doen </p>

Dit hebben wij vanaf 6.5 maand tot nu 9 maanden elke keer precies hetzelfde, behalve de speen. Wij hebben een duimer namelijk. Wel sliep hij vanf 5 weken echt altijd door. We geven nu meer eten overdag en het lijkt nu beter te gaan, maar we hebben al meer een goede week tussendoor gehad dus we juichen nog niet te vroeg. Ook geven wij nu s avonds een granenfles voor het slapen, hij valt dan in onze armen in slaap en dan gaat het doorslapen goed. Van de week ging hij 1 keer wakker naar bed en toen was het de hele nacht hommeles. Succes! Kan ook gewoon een fase zijn met veel dromen omdat ze zo aan het ontwikkelen zijn.

Er is weer net de  tandje door, zijn 6e !?Ik zie verder niks aan zijn tandvlees.
Meestal zie ik het wel aan zijn wangen.
Ik denk dat het dromen zijn en dat hij daar een beetje naar van wakker word. 
Hij is in de nacht meteen helemaal overstuur. 

Heel herkenbaar. Onze dochter is ook 10 maanden en was snachts ook zo aan het huilen, dat ze alleen wakker werd als ik haar even op m'n armen pakte. Daarna terug in bed en na een minuut krijsen sliep ze.
CB gaf aan dat dit een periode is waarin ze een nieuwe slaap 'maken', die meer op die van ons lijkt. 
Tip was om haar toch te vertellen dat ze zelf kon slapen en na 2 keer IN bed troosten het erbij laten, anders gaat ze er echt een patroon van maken.
Gelukkig voor ons sliep ze weer prima door toen we ermee wilden beginnen want ik vond t maar niks maar haar te laten huilen.

Inmiddels slaapt hij gelukkig weer redelijk !  Het inslapen gaat beter, ik laat hem snacht als hij zeurt even zeuren em meestal valt hij snel zelf weer in slaap (als het echt huilen word ga ik naar hem toe) gister werd hij alleen nog om 6 uur huilend wakker, maar dan krijgt hij nu gewoon lekker een fles en mag hij even bij ons liggen. Meestal slaapt hij nog maar een uurtje na zijn fles. 
Wij zijn weer blij, hopelijk blijft het goed gaan en schuift dat huilen om 6 uur nog even een uurtje op. 

Dankje voor jullie reacties !

Inmiddels slaapt hij gelukkig weer redelijk ! Heb een soort van slaaptraining gedaan, om er niet meteen heen te gaan en hem even te laten. En elke 5 minuten ben ik naar hem toe gegaan en hem even getroost. Het inslapen gaat beter, ik laat hem snacht als hij zeurt even zeuren em meestal valt hij snel zelf weer in slaap (als het echt huilen word ga ik naar hem toe) gister werd hij alleen nog om 6 uur huilend wakker, maar dan krijgt hij nu gewoon lekker een fles en mag hij even bij ons liggen. Meestal slaapt hij nog maar een uurtje na zijn fles. 
Wij zijn weer blij, hopelijk blijft het goed gaan en schuift dat huilen om 6 uur nog even een uurtje op. 

Dankje voor jullie reacties !

Terug
Bovenaan