baby 10 maanden, kan zich slecht alleen vermaken, herkenbaar?

Mijn baby van 10 maanden kan zich sinds kort heel slecht alleen vermaken. Het enige dat hij wil is staan. Hij trekt zich dan ook aan van alles op. Maar zodra hij staat kan hij verder niks meer. Alleen weer gaan zitten lukt nog niet. Dus gaat hij maar huilen of jammeren. Dit gaat ook zo in de box.
Als je hem op de grond legt kruipt hij naar alles toe wat maar een beetje interessant is (een plant, lamp, oven), behalve naar zijn speelgoed. Ook als ik met hem speel, kruipt hij weg naar iets veel leukers. Als het kruipen niet snel genoeg gaat, zet hij het ook op een krijsen.
Het komt er dus op neer, dat ik bijna een hele dag met hem bezig ben. Zeer vermoeiend!
Is dit misschien herkenbaar voor andere moeders? En nog veel belangrijker, is het een fase in zijn ontwikkeling en moeten we er even doorheen?
Hebben jullie misschien nog tips om hem beter alleen te laten spelen? Moet ik hem gewoon in de box laten huilen, of heeft hij echt behoefte aan mama en moet ik hem dan troosten. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt……..
 
je kindje is druk bezig de wereld te ontdekken. en ja het is natuurlijk erg vervelend als je al van alles wil maar het nog niet altijd lukt.
Ja het is inderdaad een fase, het gaat echt over als je kindje zelf wat meer kan.
Laat hem/haar het gewoon ontdekken (zolang er geen gevaar is natuurlijk) en ook de frustratie als iets niet lukt hoort erbij.
Ik zou niet meteen ingrijpen als hij/zij het op een huilen zet, maar wel meeleven met het gevoel.
"Goh je wilt iets pakken, maar kan er niet bij" of "je wilt gaan zitten maar het lukt niet"
benoem wat je ziet zo ontdekt je kindje wat er aan de hand is en voelt hij/zij begrip van jouw kant.
Laat hem/haar een beetje aanmodderen, niet te lang huilen maar die kleintjes moeten zelf ontdekken dat niet alles lukt het dat  kan best wel eens vervelend zijn.
Succes met deze fase, het gaat echt over hoor, hoe lang het duurt kan ik je niet zeggen, dat is voor ieder kind weer anders.
groeten Martine
 
Hoi, onze zoon (9 maanden) heeft een tijdje hetzelfde gehad. Iedere keer gaan staan en niet meer kunnen gaan zitten. (gelukkig) kan hij inmiddels zelf gaan zitten.

Een tijdje geleden kon hij  in het campingbedje nog niet gaan staan. Misschien is dat een uitkomst met een favorietje speeltje.  Nu met dat mooie weer kan het bedje ook lekker buiten staan!

Veel succes.
 
Terug
Bovenaan