Baby 10 maanden krijst tijdens maaltijd, eet wel

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter is 10 maanden en de laatste 3-4 weken is het een drama tijdens de laatste voeding (vaste, warme maaltijd). Suus huilt verschrikkelijk hard tijdens het eten en is ontroostbaar. Echter, ze eet ieder hapje netjes op dus ze weigert het eten zelf niet.</p><p>We hebben van alles geprobeerd en de onderstaande factoren lijken niets uit te maken:</p>wel of niet in de kinderstoelallerlei soorten eten, potjes, zelf gemaakt etc.moment van eten voor het laatste slaapje, direct na wakker worden of vlak voor slapen gaan<p>We twijfelen over 'last van tandjes'. Ze heeft wel behoefte aan een bijtring of een vinger in haar mond, maar wat extra merkwaardig is, is dat alle andere voedingen helemaal probleemloos gaan. Flesje melk, broodje of hapjes fruit gaan prima. Zelfs tandenpoetsen na de warme maaltijd gaat zonder serieus protest.</p><p>Suus is normaal een supervrolijk meisje, slaapt, eet, speelt en drinkt goed en wij hebben geen idee wat er aan de hand kan zijn.</p><p>Iemand tips of ideeën? Wij horen het graag.</p><p>Groetjes, El</p>
 
Ik lees even mee, heel toevallig heb ik een vergelijkbare situatie met ons zoontje van 7 maanden! Enige verschil is dat er bij hem na een aantal hapjes ook niks meer in gaat momenteel...
 
Kan alsnog tandjes zijn. De andere voedingen die ze krijgt zijn allemaal koud en de groentehap is warm ga ik vanuit. Warm eten doet dan pijn. Je zou eens iets anders als avondeten kunnen geven zoals een broodje of nog een fruithapje en kijken of ze dan hetzelfde doet. Als ze dan niet meer zo huilt zouden het dus goed tandjes kunnen zijn. 
 
 
[quote quote=10250992]Ik lees even mee, heel toevallig heb ik een vergelijkbare situatie met ons zoontje van 7 maanden! Enige verschil is dat er bij hem na een aantal hapjes ook niks meer in gaat momenteel…[/quote]
Elke dag blijven aanbieden maar niet gaan pushen. Eten moet leuk blijven en geen gevecht worden. Heb het hier ook gehad, ging soms een hele hap in en soms maar een paar hapjes. Is helaas een fase en gaat dus vanzelf weer over. Kan natuurlijk ook door tandjes komen. Met 7 maanden is het nog niet heel erg dat niet alles opgegeten wordt. 
 
Ik weet dat het inderdaad niet zo erg is, maar het valt me op omdat hij tot vorige week heel enthousiast was over alles en echt grote porties wilde eten. Nu dus ineens niet meer, dus was benieuwd welke tips hier voorbij kwamen. Misschien ligt het bij hem inderdaad gewoon aan tandjes, of aan het feit dat hij niet zo fit is (erg verkouden). We maken ons er in ieder geval niet druk om als het niet op gaat hoor!
 
Hier ook dezelfde situatie. Dochter ruim 10 maanden. De ene keer eet ze goed en andere momenten krijsen/huilen/wegdraaien. Andere maaltijden gaan goed. Hier ook soms dat gedrag bij baar bed gaan maar ook soms hangerig/humeurig. Denk of een fase/sprong of tandjes. 
Niet pushen en proberen het leuk te houden. Verder gezondheid goed in de gaten houden. Zal wel over gaan. Succes. 
 
Vandaag de voeding laten afkoelen, tot ongeveer kamertemperatuur en afgekoeld gegeven. We kregen er hoop van want vrolijk en wel alles opgegeten.  Na het eten tandjespoetsen zorgde nu ineens voor ontroostbaar heel hard huilen. Ook na het tandjes poetsen was Suus niet stil te krijgen. 
 
Als het tandjes zijn, heeft iemand een idee waarom Suus alleen rond het avondeten zo enorm last heeft? De rest van de dag is er geen enkel probleem, dat vind ik zo gek. 
 
hoi
Waarschijnlijk heeft het te maken met vermoeidheid dan kun je vaak net wat minder hebben aan het einde van de dag en dat geld ook voor je kleintje
 
Terug
Bovenaan