Baby 10 maanden lastig op kdv

<p>Hoi lezers, </p><p>ik heb een dochtertje van 10 maanden en ze zit nu voor een maandje op het kdv. Ik had eerst geen kdv nodig, omdat het thuis opgelost kon worden, helaas was omstandigheden waardoor ze nu naar het kdv gaat. Ze is gestart met 9 maanden, maar de verlatingsangst is toegetreden en ze heeft het op het kdv best lastig, ze wilt heel de tijd bij de leidsters op schoot en als ze even zelf moet spelen gaat ze huilen en gaat ze tijgerend op iemand af die haar dan oppakt. Ze vind het ook wel spannend heb ik het idee, de kindjes vindt ze wel erg interessant, maar de eenkennigheid/verlatingsangst maakt het ook wel moeilijk. Ik merk aan mezelf dat als het bijna vrijdag is en ze moet dus naar het kdv dat ik er echt een beetje tegenaan zit te hikken, omdat ze het lastig/moeilijk vind. Iemand tips voor mij? Ze gaat nu nog 1 keer, alleen op vrijdag, maar per december gaat ze ook op de dinsdagochtend. <br />vorige week reed ik huilend naar huis met haar in de auto, omdat ze het echt moeilijk had. <br />Dank jullie alvast :) </p>

Hoi! 
Ik ben pedagogisch medewerker en echt, geloof me, dit gaat over! Je dochtertje is niet de enige. De meeste kindjes rond die leeftijd gaan huilen als mama weg gaat.
Je kindje gaat pas net heen, een maandje klinkt misschien al lang maar je zegt ze gaat 1 dag in de week. Dat betekend dat ze nu zo’n 4/5 keer is geweest. Dat is nog niet zoveel! Je dochtertje heeft gewoon tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie. Misschien als ze straks nog een ochtend extra gaat dat het wennen veel sneller gaat. 
En ik weet zeker dat alle leidsters haar met liefde op schoot zullen nemen. Er zullen momenten zijn waarop dit niet kan en dat zal ze moeten leren. 
Geef haar anders iets vertrouwds mee van thuis, een knuffeldoekje oid. Herkenning en eigen geurtje er aan. 
Ik snap dat het moeilijk is om je dochtertje zo achter te laten. Maar het zal beter worden!! 
Sterkte... 
liefs 

Ik herken je verhaal.
Mijn zoontje gaat vanaf 4 maanden al naar het kdv  en heeft ineens na de zomer vakantie hetook moeilijk.  Hij is nu inmiddels 13 maanden 
Hij vind de drukten en harde geluiden  van de kinderen  lastig en wil dan ook alleen Maar bij de leidsters op schoot  zitten.
Ook als kindjes huilen weet hij zich geen houding te geven en gaat ook huilen .  Dit doet die eigenlijk al vanaf toen die een  maand  of 6 was. 
Ik vind het moeilijk om hem daarheen te brengen en zie er al een hele week tegen op de dag om hem daar naar toe te brengen . 
Ik voel me dan vaak schuldig als ik weg ga omdat ik weet dat hij het nietnaar zn zin heeft.
Dit is het laatste  wat je voor je kindje wilt natuurlijk
Ook heb ik heb een aantal.keer sochtends  helemaal over de zeik daar achter gelaten.  En dan breekt je moeder hart echt
  Moet zeggen ik maak het nu  minder lang stadig en zeg hem gedag en zwaai en dan ga ik ook. Dit gaat gelukkig goed en hij huilt tot nu toe niet meer als ik weg ga. 
Ze zeggen daar dat eigenlijk 1 dag net te weinig is om.tewennen in de week  en eigenlijk hem betet 2 dagen te brengen. 
Maja dit is voor ons geen optie en niet nodig dus.
Ik vind het ook lastig . 
Ik denk ik jou geval dat je kindje vooral erg moet wennen . Omdat die pas 4 keer geweest is. maar toch begrijp ik je gevoel en is het rot haar  daar achter te laten. 
Probeer misschien indd een knuffeltje  met jou geur erin mee te geven misschien helpt dit wel 
Succes 

Ach, wat een lastige, vervelende situatie! Je dochter moet vast enorm wennen en is nu ook niet op de leeftijd dat dit heel makkelijk en snel gaat, maar het komt wel goed.
Ik weet zeker dat de leidsters er alles aan zullen doen om het je dochter naar de zin te maken en ook deze mensen zullen vertrouwd voor haar worden, evenals de setting daar. Geef haar inderdaad iets mee van thuis, zoals een knuffeltje/doekje met haar geur. En probeer je eigen emoties een beetje onder controle te houden als je haar brengt. Als jij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is of zelfs leuk, voelt ze dat ook aan. 

Terug
Bovenaan