Baby 10 maanden slaapt ineens erg slecht

Lieve ouders, we zijn een beetje radeloos. Me dochter in nu 10 maanden en 3 weken oud maar sinds 3 weken slaapt ze heel erg slecht echt heel erg slecht. Ze word steeds huilend en overstuur wakker ze draait ineens op haar zei en op haar buik in haar bed dan word ze ook huilend wakker van (deed ze hiervoor ook niet). Overdag gaan de slaapjes wel redelijk maar snachts is het een drama. Kan dit een slaap regressie zijn herkennen jullie dit.

Helaas geen tips, wel in hetzelfde schuitje! Wat een gedoe hé... ?
Ze eet ook minder warm eten hier. De middag fles gaat niet meer op....

Hopelijk heeft iemand inderdaad een idee ☺️

Herkenbaar hoor. Dochtertje is bijna 10 maanden en inderdaad ook minder warm eten en onrustig slapen.
Achja, het zij zo. Het zal vast te koppelen zijn aan een groeispurt denk ik dan ?

Wel herkenbaar op die leeftijd ja. Ze kunnen ineens omdraaien in bed, gaan op hun knieën zitten, optrekken in bed etc. Zo houden ze zichzelf enorm wakker. Mijn beide dochters hadden dit ook en ik zie het ook vaak in de kinderopvang waar ik werk.
Zodra ze kunnen optrekken en op hun knieën gaan zitten in bed, gaan ze niet meer uit zichzelf liggen en pakken ze niet zelf hun rust.
Over 1 a 2 maanden is al het optrekken, draaien enzo niet meer zo interessant voor ze en blijven ze beter liggen in bed. Je moet hier helaas doorheen, sterkte;)

Zwaar he als ze snachts zo vaak wakker zijn. Het kan idd met een ontwikkelingssprong te maken hebben, maar ook met het ritme overdag. Als ze overdag te weinig slaap pakken krijg je vaak dat ze snachts wakker worden.
Bij ons werkte op deze leeftijd het 2-3-3 ritme erg goed. Dit zijn de tijden tussen de slaapjes in. Misschien  dat dit jij jullie ook kan helpen?
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach 
Sterkte!
Merel

We zijn al met een slaapcoach bezig geweest en hebben een heel plan gekregen maar dat werkt momenteel niet. Ze is afgelopen nacht wel 5x wakker geworden ?. Overdag slaapt ze soms wel en soms amper kan haar niet dwingen om te slapen als ik haar in bed leg. Het is nu vooral dat ze ineens begint te draaien in bed naar haar zij en dan ineens naar haar buik en daardoor wordt ze erg onrustig van merk ik. Voorheen deed ze dit niet. Zal wel een fase zijn waar ze in zit

Terug
Bovenaan