Baby 10 maanden slaapt niet meer door!

Hallo mommy’s

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats in dit forum maar ik weet dat er zoveel zijn met dit probleem en dat er misschien al genoeg topics van zijn maar toch wil ik even mijn persoonlijke verhaal op een rijtje zetten.

Onze Indy is bijna 11 maanden en was va baby echt een top slaper! Maar sinds 2 maanden slaapt ze niet meer door! Wat een hel! We hebben al zoveel geprobeert!

* weer nacht flesje
*eerder naar bed
*wakker houden en later naar bed
*een slaapje laten vervallen overdag
*laten huilen(record is 45 min)?
*gelijk pakken
*rustig naast haar bed zitten en laten huilen
*bij ons in bed leggen
*ik met matras naast haar bed
*ik samen met haar in apart bed

Dat laatste lijkt op het moment t meeste te helpen maarja dat is ook niet ideaal want zou toch ook wel weer eens samen met mn vent willen slapen plus ben ik zo bang dat ze er aan gaat wennen...

Ik denk dat ze nu in die 2 maanden 2x door geslapen heeft. Het is zo frustrerend dit! Zou t een sprong zijn?? Maar hoelang gaat hij nog door? Ik word hier zo onzek

Ik weet niet wat er net mis ging maar kan mn verhaal niet meer bij werken... kortom ik wordhier heel erg onzeker van en zoek RAAD? xxx Fabienne

Hee Fabienne, 
Heel herkenbaar! Onze zoon is nu bijna 10 maanden en slaapt pas sinds een week door. Wij hebben 2 weken geleden het consultatiebureau gebeld omdat hij tussen de 8 en 15 keer per nacht kwam en het ons na 9,5 maand wel begon op te breken... 
Onze kleine man is overdag te druk in doen en laten waardoor hij steeds overprikkeld was. We kregen als advies hem niet meer in een loopstoel te zetten en hem gewoon in bed te leggen als hij moest gaan slapen. Een slaapje van 1 uur overdag is pas effectief. Als hij overdag minder dan een uur per keer sliep, moesten we hem 1 speeltje geven in zijn bed. Zodat hij in ieder geval wel bleef liggen.Ook gaven ze als advies niet direct naast zijn bed te staan als hij begon te huilen, maar hem soms even te laten huilen.

Nadat we deze 3 dingen veranderd hadden, sliep hij 's nachts eigenlijk direct door!

Misschien heb jij hier ook wat aan. Succes!

Ik lees even mee. Sinds wij zijn overgegaan op bij voeden met kunstvoeding naast de borstvoeding wordt hij elke nacht om 3.30 wakker alles controleren maar uiteindelijk heeft hij dus een hele fles leeggedronken. Dit breekt ook behoorlijk op met 2 werkende ouders (1 thuiswerker).
Gr Ingrid en Lucas 10 maanden 

Het kan een sprongetje zijn, die hebben ze rond 9 maanden, maar het zouden ook tandjes kunnen zijn.

Hoi hoi, 
Bij ons was dit net zo, moedeloos werd je er van. En dan weigerde ze ook nog om overdag te slapen. 
Ik ben wat op internet gaan lezen en toen ben ik het 2-3-4 uur wakker tijd gaan invoeren en sinds ik dat heb gedaan is alles zoveel beter geworden!! Geen commentaar en gemopper met het naar bed brengen dutjes van 1 ½ uur a 2 uur en snachts door slapen tot 06.30 uur ipv 04.30! 
Bij ons ziet het er zo uit: 
06.30 wakker - boterham en fles
08.30 naar bed 
10.00 wakker - fruit & water 
12.00 boterhammen en flesje
13.00 naar bed
15.00 wakker - snack en drinken 
16.30 avondeten 
18.00 bad 
18.30 avondfles (grote)
19.00 uur naar bed

Misschien heb je hier iets aan, onze meid is net 11 maanden geworden en doe dit nu een week of 4 en werkt bij ons fantastisch!
Succes en sterkte!

Terug
Bovenaan