Baby 10 maanden steeds wakker

Hoi allemaal, op het moment zijn we elke avond/ nacht met onze dochter van 10 maanden bezig. We zijn een beetje ten einde raad. Onze dochter heeft gevoelige longen en we moeten haar regelmatig extra puffen bovenop haar vaste pufjes. Na het puffen moet ze drinken omdat ze anders een schimmel infectie kan krijgen in de mond. De afgelopen maanden moeten we regelmatig dus bij puffen savonds en snachts en dan moet ze elke keer wat drinken. Hiervoor ging ze als ze wakker was na wat troosten weer slapen maar sindsdien gaat ze niet meer slapen na wat te drinken.
Een aantal weken geleden was ze flink verkouden en werd ze elk uur wakker. Ze kreeg dan wat te drinken en sliep weer verder voor een uur. Nu heeft ze na haar verkoudheid het weer op haar longen en zijn we weer een aantal keer naar de dokter gemoeten en weer extra moeten puffen om de 3/4 uur.
Nu is het op haar longen een heel eind over en mogen we de medicatie afbouwen, maar onze dochter blijft snachts spoken.
Ze klinkt echt niet benauwd en als ze een uur in bed ligt dan begint ze te huilen en gaat alleen verder slapen als ze dus een klein flesje melk (30!ml sterk aangelengd) heeft gekregen. Ze heeft voor het naar bed gaan dan al een fles van 150 ml gehad. Rond 22 uur of 23.30 uur komt ze dan weer. Soms gaat ze meteen terug slapen na een klein flesje aangelengde melk maar net als vannacht en van de week ook al een aantal keer: blijft ze dus spoken. Ze begint dan elk half uur te huilen en niks is goed. Ja bij je pakken en melk geven, maar als je haar terug in bed legt dan begint ze te huilen of ze begint dus naderhand weer te huilen. Van de week heb ik ten einde raad een paracetamol gegeven en toen ging ze eindelijk na 3 uur strijd verder slapen. Vannacht ook paracetamol gegeven maar dat hielp niet. Uiteindelijk een flesje warme volle melk van 30 ml gegeven en toen is ze weer gaan slapen gelukkig. Ze slaapt dan gewoon door tot smorgens. Moet zeggen dat ze overdag ook klooit met haar slaapjes. Na een uur is ze telkens wakker.
Is dit een fase? Zou het gewenning zijn in de nacht? Iemand ervaring mee?

Heb je geprobeerd meer melk te geven? Misschien heeft ze gewoon honger. Mijn dochter heeft tot zeker anderhalf nog wel een nachtvoeding gehad. Zonder sliep ze gewoon niet.

[quote quote=10515423]Heb je geprobeerd meer melk te geven? Misschien heeft ze gewoon honger. Mijn dochter heeft tot zeker anderhalf nog wel een nachtvoeding gehad. Zonder sliep ze gewoon niet.[/quote]Maar de eerste keer dat ze al komt is een uur tot 2 uur nadat ze haar fles voor naar bed heeft gehad. Zou ze dan al weer honger hebben? Om 23.30 uur kan ik me wel bedenken dat ze honger zou kunnen hebben. Hoewel ze hiervoor vanaf 3 maanden doorsliep van 19.00 tot 7.00 uur

Onze baby van 6 maanden is ook al weken elke nacht om het uur/2 uur wakker, bleek flinke oorontsteking te hebben. Als ze verkouden is, zou ik dat zeker ook laten checken!

Ik zou zelf niet teveel wisselen met wat voor soort vloeistof je geeft in de late avond / nacht. Wij hebben dat ook een tijdje gedaan maar daardoor werd het alleen maar rommeliger. Ons zoontje heeft baby astma en heeft ook een puffer. Hij dronk soms wel 3x in de nacht nadat hij wakker werd van hoesten / benauwdheid en uiteindelijk zijn we, na heel veel experimenteren, gewoon iedere keer 90+3 gaan geven. Nu is hij 11 maanden en zitten we nog op 1x (héél af en toe 2x), het werd vanzelf minder. Wel hebben we, vanwege de nachtvoedingen, de voedingen overdag wat meer afgebouwd. Bij ons werd het ook beter vanaf het moment dat hij met ons avondeten ging mee eten.
Mag ik trouwens vragen waarom jullie moeten spoelen na een puf? Wij geven salbutamol maar daar hoeft niet bij. Of heeft jullie dochter een puffer met corticosteroïden?   

Het kan ook overigens iets heel anders zijn zoals tanden of misschien wel een oorontsteking (altijd goed om te laten checken als je gewoon niet meer weet wat er aan de hand is). Als je paracetamol geeft zou ik het een uurtje voor bedtijd doen zodat het de tijd heeft gehad om in te werken. 

[quote quote=10515468]Ik zou zelf niet teveel wisselen met wat voor soort vloeistof je geeft in de late avond / nacht. Wij hebben dat ook een tijdje gedaan maar daardoor werd het alleen maar rommeliger. Ons zoontje heeft baby astma en heeft ook een puffer. Hij dronk soms wel 3x in de nacht nadat hij wakker werd van hoesten / benauwdheid en uiteindelijk zijn we, na heel veel experimenteren, gewoon iedere keer 90+3 gaan geven. Nu is hij 11 maanden en zitten we nog op 1x (héél af en toe 2x), het werd vanzelf minder. Wel hebben we, vanwege de nachtvoedingen, de voedingen overdag wat meer afgebouwd. Bij ons werd het ook beter vanaf het moment dat hij met ons avondeten ging mee eten.
Mag ik trouwens vragen waarom jullie moeten spoelen na een puf? Wij geven salbutamol maar daar hoeft niet bij. Of heeft jullie dochter een puffer met corticosteroïden?   [/quote]Wij geven flixotide 2x per dag 1 puf en als extra salbutamol. Toen dat ze in het ziekenhuis huis heeft gelegen Ivm haar benauwdheid zeiden ze daar dat het belangrijk is om de mond te spoelen na het puffen. De apotheek zei het de laatste keer ook.. dus vandaar dat wij dat doen. De huisarts heeft gekeken voor eventueel oorontsteking maar kon niks zien ivm hoeveelheid oorsmeer. Onze dochter krijgt overdag net 400 ml aan melk. Dus wat extra snachts is niet erg. Maar ik ben bang dat het een gewenning wordt.. en een uur na puffen en drinken weer wakker worden? Dan kan het toch geen benauwdheid of dorst/ honger zijn? Hoewel we dan aangelegde melk geven slaapt ze wel verder. Snachts dus niet altijd. Daarom vind ik het zo lastig! Ook omdat ze soms dus wel echt benauwd is!

Yep ons zoontje van bijna 11 maanden precies hetzelfde!! Misschien verlatingsangst? Want bij ons in bed sliep bij meteen verder. Inmiddels heeft hij zo'n nachtlampje in het stopcontact en geen idee of het daardoor komt maar hij slaapt weer. GELUKKIG! Dus ik hoop toch dat het een fase was..

Terug
Bovenaan